Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af ThomasD
Hej.
Jeg har kiggede efter et nyt tv og faldt over Pioneer Kuro,
og de bliver skam rost og var kåret til de bedste på market i år 2009,
er de stadig de bedste på market ? eller er der kommet nogen fladskærme der er lige så gode eller blot tætte på og mod alt, bedre,
alt om dem forsvandt jo da pan overtog kuro, og kan ikke selv finde noget om dem her i 010.
Af ajhals
På rå billedkvalitet finder du stadig ikke noget over Pioneer KURO, mener også stadig den er referance skærm herinde. Men de nyeste modeller har jo effterhånden nogle år på bagen, så på mange andre områder halter de nu noget efter. Her snakker jeg bl.a. om design, mediefunktioner 3D osv.
Af pana man
He, he, jeg er ellers ret sikker på jeg lige har set en butiksvindue hos 2tal, plastret til med en kuro reklame, måske har de et "hemmeligt" lager :D :D :D
Men det nærmeste du kommer af kuro`billedkvalitet er Panasonic 8)
Af purtsak
nej det passer ikke det er mitsubishi laservue men det er bare tykt http://www.youtube.com/watch?v=lbYAX7qRpmQ her 75 tommeren og det har de bedste mest realistiske farver af noget tv du kan købe og det farver og sort den har skulle det have hele tvet levetid det vil sige ingen tab af farver eller sort
Af kskruger
Det kan godt være, at Pioneer KURO teoretisk skulle være det bedste. Men hvis man ser det live, så er det sgu et kedeligt billede man ser på. Udover, at ha set det mange gang i flere sammenhæng, så har en af mine bekendte haft et Pioneer KURO og hver gang jeg så på det, så tænkte jeg, gud hvor er jeg glad for mit Samsung 50B850. Billedet på KURO'en er alt for blødt, der mangler skarphed, farveene er matte, mens på min B850, er der er langt mere glans og liv på farverne. Og mit tv, bruger langt hen af vejen, de indstilinger som Rasmus har brugt i sin test. Så jeg går absolut ikke efter FONA mode.
Af Bliss
kskruger skrev:Det kan godt være, at Pioneer KURO teoretisk skulle være det bedste. Men hvis man ser det live, så er det sgu et kedeligt billede man ser på. Udover, at ha set det mange gang i flere sammenhæng, så har en af mine bekendte haft et Pioneer KURO og hver gang jeg så på det, så tænkte jeg, gud hvor er jeg glad for mit Samsung 50B850. Billedet på KURO'en er alt for blødt, der mangler skarphed, farveene er matte, mens på min B850, er der er langt mere glans og liv på farverne. Og mit tv, bruger langt hen af vejen, de indstilinger som Rasmus har brugt i sin test. Så jeg går absolut ikke efter FONA mode.
Har VT20 som kun kører med THX-mode, hvilket betyder et billede som du vil beskrive som blødt. Jeg kan godt lide biografoplevelsen hvor billedet ikke er superrealistisk og virker som et håndholdt kamera, men alle har deres egen smag
Af kskruger
Bliss skrev:
kskruger skrev:Det kan godt være, at Pioneer KURO teoretisk skulle være det bedste. Men hvis man ser det live, så er det sgu et kedeligt billede man ser på. Udover, at ha set det mange gang i flere sammenhæng, så har en af mine bekendte haft et Pioneer KURO og hver gang jeg så på det, så tænkte jeg, gud hvor er jeg glad for mit Samsung 50B850. Billedet på KURO'en er alt for blødt, der mangler skarphed, farveene er matte, mens på min B850, er der er langt mere glans og liv på farverne. Og mit tv, bruger langt hen af vejen, de indstilinger som Rasmus har brugt i sin test. Så jeg går absolut ikke efter FONA mode.
Har VT20 som kun kører med THX-mode, hvilket betyder et billede som du vil beskrive som blødt. Jeg kan godt lide biografoplevelsen hvor billedet ikke er superrealistisk og virker som et håndholdt kamera, men alle har deres egen smag
Billedet på VT20 er ikke så blødt, som den er Pioneer KURO. Faktisk er VT20 og mit B850 mere ens på mange punkter, end det er med Pio KURO, især på skarphed og farver. Min bekendt, som havde et PIO KURO tidligere, købte i stedet et 50VT20, så jeg kender udemærkede skærmen.

Hvad du mener med, når du skriver "superrealistisk og virker som et håndholdt kamera" ?????
Af lennon
Pioneer Kuro er stadig referencemodel på mange seriøse testsites på grund af dens evne til at gengive kildematerialet mere korrekt end alternativerne - samt dens formidable sort .