Debat af skærmeteknologi, nutidens såvel som fremtidens. LCD, plasma, OLED samt HD, 4K, 8K, HDR mm.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej derude
Er spritny på forummet her - og totalt frustreret og håber I kan hjælpe. Jeg har købt et Panasonic 50" 3D TV, og har nu fået det hængt op på væggen. Det har kørt i 3 uger nu, og her til aften ville jeg se tv.....men kan ikke tænde det!!! Så snart jeg sætter strømmen til hører jeg et "klik" fra tv-et, og så begynder stand-by knappen at blinke og tv'et kan ikke tændes. Er der andre der har haft lignende erfaringer?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Hvis der er et mønster i blinkene, så kan de bruges til at identificere hvad fejlen er. Jeg ved desværre ikke hvor du kan slå koderne op, men et serviceværksted vil kunne sige dig hvad problemet er ud fra antallet af blink.
Af Sponk
Desværre tror jeg at tv´t skal ind til rep. Du kan prøve at tage al strøm fra i 10 minutter og prøve forfra. Men hvis det ikke virker skal det til rep.

Panasonic har generelt den laveste fejl % i branchen i stort set alle varegrupper, men det her tegner på rep. Hvis du kunne tænde for tv´et og havde problemer, ville jeg måske kunne hjælpe dig ved at nulstille tv´et.

Held og lykke
Af Oirsbeek
tak for hjælpen begge to - jeg havde selv tænkt på at antallat af blink måske kunne bruges til noget, men jeg har ikke kunnet finde noget på nettet. Jeg ringer til forretningen i morgen og hører hvordan vi kommer videre...det har allerede været en lang vej!!! De startede med at sende mig en "gammel" model som ikke var 3D....allerede dér var jeg igennem manualen for at finde ud af hvorfor der ikke var noget 3D i menuen.
Jeg poster en besked når jeg ved mere.....så kan vi måske allesammen lære af det
Af Sponk
Hvor købte du tv´t. Lyder lidt amatør agtig at sende dig det forkerte tv :-)
Af Oirsbeek
Jeg bor i Holland og købte det hos en ellers velrennomeret forretning. Der var stor diskussion da det ankom og jeg ikke kunne finde brillerne i kassen - blev beskyldt for at ville "score" 2 ekstra briller ved at påstå at der ikke var briller i kassen. De havde selvfølgelig røde ører da de fandt ud af at de havde sendt det forkerte....og ja, meget amatøragtigt!!!
Af Oirsbeek
Så er der nyt i sagen....sendte en email til forretningen i går aftes og gav der udtryk for min frustration. Her til morgen ringede jeg til Panasonic NL, og de kommer på fredag formiddag for at se på det - de bedømte det også til at være noget der kræver en reperatørs indgriben. Lidt over middag reagerede de så fra forretningen, og på trods af at Panasonic (forhåbentlig.....) reparerer TV'et på fredag, insisterede de på at komme og ombytte det på tirsdag. Det bliver så det 3. TV vi får i huset - forhåbentlig virker det så uden problemer......
Fortsættelse følger....