Til diskussion og snak om computerskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Toebs
Efter at have læst flatpanels test af Dell 2311 synes jeg det ser ud som en meget attraktiv skærm, men jeg kan kun finde 2310 på edbpriser.dk

Er der nævneværdig forskel på disse to skærme?
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
Hvis du tænker på ST2310, så er det ikke samme skærm som U2311. ST2310 er en billig model med TN-panel, så den vil jeg ikke anbefale dig, hvis du søger billedegenskaber som U2311.

Dell har jo ikke så mange forhandlere af deres skærme, da det meste kører over deres egen side.
Af Toebs
Nå det ser ud til at jeg havde overset at BJ-trading har 2311'eren.
http://www.bj-trading.dk/newshop/defaul ... 299&f=edbp

Der er 4 USB porte, men jeg kan ikke helt regne ud hvordan de virker.

Er der 4 USb porte ind, og så 1 ud som går fra skærm til PC?

Eller kan man selv vælge?

Er det muligt at bruge skærmen som en form for KVM switch.
Altså have 2 computere tilsluttet, eksempelvis med DVI og display port, og på samme tid have tilsluttet mus og stastatur til skærmen, og fra skærmen så et USB til hver computer.
Og så kan man skifte med en knap på skærmen hvilken display input den skal bruge, samt hvilken USB ud den skal bruge.

Så man kan bruge 1 skærm, 1 tastatur og 1 mus til at styre to computere skiftevis? :)
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
Nej, det er heller ikke den. Du skal holde øje med U'et i starten. Det er det som angiver, at skærmen er med IPS-panel. Den hedder U2311. :)

P2310H som BJ Trading, har er ikke samme skærm. Langt fra.

Ja, der er USB-tilslutninger. Du kan dog desværre ikke anvende som KVM-swtich. Det er kun ganske få skærme der kan det i dag, og typisk skal man noget højere op prismæssigt.
Af Toebs
Hej Rasmus

Mange tak for det hurtige og præcise svar.
Jeg må have fat i U'eren så :) (Jeg kan bare ikke finde den)

Ærgeligt at man ikke kan bruge den som switch, så kunne jeg slippe for nogle ledninger ;)

Et bonus spørgsmål.
jeg har allerede en KVM-switch, som kører med VGA. Er der forskel på billedet med VGA vs digitalt når opløsningen osv. er det samme?
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
Der linkes videre til skærmen i anmeldelsen her - lige under konklusionen :)
http://www.flatpanels.dk/test.php?subac ... 1275296312

VGA er som udgangspunkt fint, men det anbefales at man kører digitalt med DVI. Indtil videre kan du dog godt forvente samme eller meget tæt på den samme billedkvalitet med VGA. Du skal bare være opmærksom på at du engang imellem bør gå ind i skærmens indstilling og trykke på "auto adjust" (mener jeg at huske det hedder på Dells skærme). Så synkroniserer skærmen opløsningen, så billedet forbliver skarpt.
Af Toebs
Ok tak, godt at vide.

Det var vidst alt for denne gang, mange tak for kyndig vejledning!

jeg synes skærmene er dyre på dell.dk, jeg kan se at 2209WA koster ca. 1000kr mere på dells side end på edbpriser.dk, dog kan jeg ikke finde U2311 på edbpriser.dk

http://www.dustinhome.dk/pd_5010456532.aspx
1999kr :)