Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af sbfp
Hej Forum!

Jeg er på udkig efter et ny tv da vores nuværende tv (32LG3000), ikke lige er af den nyeste model. Vi ser ikke super meget fjernsyn og heller ikke vildt meget film, men det sker da.

Jeg tænker på at det skal være noget i 40-42" og min. 100hz og et fornuftigt kontrast forhold.

Har kigget lidt på Sony KDL-40EX500 det ligger i den prisklasse jeg syntes er fornuftig. Jeg har dog ikke set tv'et live :(

http://www.komplett.dk/k/ki.aspx?sku=579755

Har I andre gode forslag i den prisklasse. Jeg ved at jeg for 8500 kan få KDL-40NX700 - men jeg syntes at det er lige dyrt nok til vores behov.

Håber på lidt hjælp, da jeg er aldeles på udebane mht TV.
Brugeravatar
Af hans123
EX500 er et godt TV til pengene

Så det kan jeg kun anbefale
Af Han den anden
Jeg havde 3 stk EX500 hjemme og alle røg retur. De to pga. meget ujævn baggrundsbelysning og det 3 pga. ridser i skærmen. Det var godt nok 55" skærme alle 3, men mine erfaringer med EX500 er IKKE gode.

Valgte i stedet at købe et LG. Et af sidste års topmodeller SL8500 til 7000,-

Er rigtig godt tilfreds med det. God "jagt".
Af BuuS
Vi har et EX501 hængende på væggen her i vores stue. Det har siddet der siden Marts måned, og det har gjort det flot!

Eneste bemærkning er at menuerne kan virke træge at komme igennem pga. langsom opdatering. Og så er fjernbetjeningens rækkevidde elendig. Men det er desværre tilfælde med næsten alle andre end B&O.

Billedkvaliteten læner sig meget op ad den man så på W5500 modellen.
Af JensenAmager
40EX500 fås netop nu hos Sony Center Fields på Amager for 4.999
Af calletv
JensenAmager skrev:40EX500 fås netop nu hos Sony Center Fields på Amager for 4.999
Inkl. 5 års garanti vel at mærke!
Brugeravatar
Af hans123
bruger selv en 55ex500

Og fjernbetjeningen virker uanset hvordan den vender = super godt.

Menu'erne er blevet ganske OK hurtige efter seneste opdatering.

Baggrundsbelysningen er lidet uens men syntes ikke det ses med billede, kun med sort baggrund i menu
Af sbfp
Er vi ude i at man ikke finder noget ret meget bedre i den prisklasse?

Vi snakker omkring de 5000kr - Jeg har bare utrolig svært ved ikke at hænge mig i de "fejl og mangler" folk melder ind. Fx baggrunds belysning - men jeg ved også at det jo sikkert er 100 gange bedre end mit nuværende tv :)
Af Mysen
Der er fejl på alle tv. Baggrundsbelysning er en alvorlig fejl, og det vil du også lægge mærke til. Men umiddelbart tror jeg kun det er på 55" modellen at det er værst af en eller anden grund.

Jeg hæfter mig også ved hastigheden og dårlig ir signal. Det minder mig alt for meget om min Yousee HD boks, som på trods af dual tuner, et væld af features og gode anmeldelser aldrig har været populær herhjemme. Jeg kan bare ikke ha' en kombo af ventetid og dårlig fjernbetjening. Det er simpelthen for frustrerende. Nu siger en bruger at det er ringe og en anden at det virker.... JEG ville prøve fjernbetjeningen i en butik i hvert fald.

Du kan sagtens vælge andre gode tv'er til denne pris. Samsung 40c535, Panasonic x20, Philips 5605H, LG 42LD450.

Du kan sågar få et udmærket 50" tv til 5500kr i LG PK350n. Jeg har en kammerat, der har skiftet sin Pana PX70 ud, og kalder det en markant forbedring, så denne kan også anbefales, hvis du kunne finde på at overveje en større skærm.
Af sbfp
Jeg er egentlig lidt ligeglad med hvad mærke det har, jeg har ingen præferencer. Jeg ved bare at det LG vi har ikke lever op til mine krav mere.

Jeg vil egentlig bare have det bedste tv til prisen, og hvis jeg kan få et væsentlig bedre tv til 500kr mere, jamen så finder jeg nok de 500kr et sted.

Sony KDL-40EX710 er på bud i sony center til 6600 - er det de 1100-1500 mere værd?
http://www.sony.dk/product/t32-ex-series/kdl-40ex710
Af Mysen
Der er stort set magen til ex500, men det er dog med led belysning, og derfor både tyndere og bruger mindre strøm. Om det er det værd, må du vurdere, men billedet er altså ikke bedre.
Af Mysen
Hov.
Mit bud pk350 bud er ikke "væsentlig bedre" til 500 ekstra. Det er bare temmelig meget større. Jeg ved jo ikke om du har fravalgt et stort tv pga. din indretning/mangel på plads/ sofa 2 meter fra væggen, eller du bare ikke regnede med at de kunne fås til en fornuftig pris ;)

Til 5000 får du et rigtig godt tv i ex500. Hvis vi skal til at snakke "væsentlig bedre", skal du helt op på 1000kr. ekstra og så købe et TX-P42G20E fra Panasonic.
Af MF-DK
Jeg har haft 40" modellen i godt 2 uger nu og trods nogle små bemærkninger der altid nu vil være, så virker det som en god fladskærm til den pris.
Dog igen, det som trækker mest ned, er hvor hurtigt tv'et er om at reagere. Den er ikke helt god, heller ikke med den nyeste opdatering.