Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Makaus
Hej

Jeg har siddet hele morgenen/formiddagen og set videoer af 50Hz/100Hz/200Hz..
Så var det jeg tænkte at, kunne man downloade/købe sådan en testfilm som de kører til messer og i butikker, for at teste ens eget fjernsyn? Hvordan det egentligt klare panoreringer og hurtige sekvenser?

Hvis det findes, ser jeg helst at budgettet holdes nede omkring 50-100 kr.

Det er måske ikke det bedste på et 600Hz sub-field (LG 42pj350n), som det ville være på et Sony 200Hz tv, men det ville stadig være sjovt og interessant at prøve.

Mvh
Mark Eriksen
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
Der findes testskiven DVE HD, som har nogle sekvenser med hurtige scener: http://www.flatpanels.dk/nyhed.php?suba ... 1207896881

Alternativt findes der Peter Finzel testskiven, som kan købes over nettet.

Jeg vil dog mene, at du får mest ud af at kigge på en rigtig film eller sport. Husk også på, at de testskiver som kører i butikkerne typisk er behandlede. Det du ser er derfor en demonstration, men ikke et udtryk for hvad teknologien egentlig gør på billedet.

Alternativ kan du resette dine Tv og sætte dem i shop mode (det er ikke altid man behøver at resette dem). Her har du formentlig også adgang til disse demoer.
Af Makaus
Vil jeg kunne sætte det i shop mode, og så vil jeg kunne vælge forskellige demoer? :o
Af Makaus
Nu har jeg prøvet.

I butiksdemo skriver den at den vil lave demonstrationer, men det eneste der kommer er specifikationer og en demonstration af XD Engine hvor den laver halv/halv fra/til.. ærgerligt at der intet med panoreringer er.

Der er ikke nogen der kender en film skabt til test af Hz system med panoreringer?
Af Steen Bay
Makaus skrev:Der er ikke nogen der kender en film skabt til test af Hz system med panoreringer?
Det du efterlyser er nok noget lignende den test som f.eks. hdtvtest.co.uk bruger til at teste et TV's "Motion Resolution", men hvor man finder sådan noget, og om det overhovedet kan fås til privat brug, det ved jeg desværre ikke (men kunne da faktisk være ganske interessant at lege med).