Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Andyboy
Jeg skal have mig et tv, der understøtter mpeg4 / DVB-C. Det skal primørt bruges til yousees store tv pakke, og så vil der blive set film via DVD, bluray 720P/1080P via mediecenter (HTPC)samt PS3 + Wii. Størrelse mellem 42" og 50". Jeg er lidt i tvivl om det overhovedet er nødvendigt med 1080P? Jeg vil hellere købe et bedre tv nu, og så vente med fullHD.

Har kig på Panasonic X20, LG 420N eller 450N. Jeg ved ikke med specifikke 50" - men de kan fås fra små 6000,-.

Hvad har i af bud?
Af PeterD
Nogen fortrækker det ene mærke fremfor det andet, men et godt tv som de fleste brugere er tilfredse med er Panasonics X20 plasmaskærm. Fås i 42" til 4300 kr. Vist nok billigere på nettet.

Det tv som har vundet flest priser både i DK og udlandet er Panasonic's G20 til ca. 6000 kr. Du skal søge MEGET LÆNGE efter en bedre skærm til prisen og her kan LG eller Samsungs modeller ikke helt følge med.

Jeg tror ikke du får så meget glæde af en FullHDskærm, da selv DR HD og TV2sport HD etc. ikke vises i ægte HD..
Af Andyboy
Tak for svaret. Jeg vil kigge nærmere på G20. En anden ting: Den må helst ikke være alt for lang tid om at skifte kanaler.
Af PeterD
"BUMP"...Don't Know O-O

...men på flatpanels.dk har folk skrevet..

En bruger af Samsung (c7705) klagede lidt over den var lang tid om at skifte (ca. 3 sek)og en Panasonic bruger (VT20)mener tager ca. 1,5 sek. på at skifte på hans tv. og Sony er af nogle brugere ikke et valg, da de er "så gudjammerligt langsomme om at skifte"...

Ved ikke om det kan bruges...
Af Mysen
Jeg har lige taget tid, og jeg nåede 32 kanaler på et minut på mit Samsung, så knap 2 sekunder pr. skift. Jeg kan ikke svare for nogen andre mærker.

PeterD's Panasonic bud er glimrende, men hvis du ønsker en større skærm til pengene er eksempelvis LG's 50pk350 en mulighed. Jeg har en kammerat, der fik et for et par dage siden, som skulle erstatte hans 3 år gamle 42" Panasonic PX70, og han er overbevist over forbedringen i billedkvalitet.
Skærmen er godt 5 cm tyk, men stikkene vender bagud, så glem alt om at få det heeelt ind til væggen, hvis du regner med at bruge komponent eller scart kabler.

Det koster lige godt 5 kilo
Af Andyboy
Tak for svar - LG'en ser rigtig interessant ud. Jeg bruger min htpc til en 37" LCD skærm pt. og er lidt nervøs for burn-in på plasma? Eller er det en skrøne, der ikke vil dø? Jeg regner ikke umiddelbart med at vægmontere det, så det gør ikke så meget at det ikke kan komme helt ind. Wii'en er tilsluttet via komponent. Jeg får lige læst lidt reviews på lg'en for at læse mig til kanalskifts tid (hvis man kan finde det) og hvordan den håndterer ps3 mv.
Af Andyboy
Nå nu er LG'en bestilt - tak for hjælpen. Håber kanalskift er hurtige nok på dvb-c og at det kører ok med ps3+htpc og ingen burn-in tak :)
Af Mysen
Andyboy skrev:Nå nu er LG'en bestilt - tak for hjælpen. Håber kanalskift er hurtige nok på dvb-c og at det kører ok med ps3+htpc og ingen burn-in tak :)
Tillykke med købet. Bare prøv at være lidt forsigtig især her i starten, så går det nok mht burn in. Du kan evt aktivere pauseskærm på din htcp, så du i hvert fald ikke risikerer at glemme et stillbillede i lang tid ad gangen.