Til diskussion og snak om computerskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Lorentzen
Hej folkens!

Ville lige høre om nogle har fået gjort sig nogle erfaringer med denne skærm?
Eller om der var nogen som var fundet frem til en anmeldelse/review et eller andet sted for har godt nok ledt længe uden held.
Alle der har denne skærm eller på anden vis har set den er meget velkomne til at skrive med deres oplevelse af skærmen, ALT ER TIL HJÆLP! :)
Min LCD brændte nemlig af den anden dag synes bare ikke jeg hovedløst ville kaste mig ud i en ny skærm uden at have hørt noget om den fra folk der har haft med den at gøre.
Hvordan står det ellers til med jeres anmeldelse af den Rasmus?

Takker mange gange på forhånd! :)
Af Hemanse
http://apcmag.com/first-look-the-benq-xl2410t-.htm

fandt den her side der viser en del af hvad benq skærmen kan osv, ham der viser den frem virker dog som de andre jeg har set snakke om skærmen, betalt af benq til PR :)

dog ser den ud til at have nogle nice features i forhold til de andre mærker som lg og asus.
Af Lorentzen
Tak for linket men ja du har fuldstændig ret det er ret let at høre han er der for at promote produktet.
Og det lyder heller ikke helt som om han har den store forstand eller indsigt i de teknikker osv. han skal forklare om. :P
Men synes jo den ser lækker ud.
Flere links eller personlige erfaringer er mere end velkomne!
Af Lorentzen
Ingen der har kunnet finde noget nyt på denne?
Og Rasmus hvordan står det til med anmeldelsen? :)
Af Lorentzen
Rasmus Larsen skrev:Jeg har endnu ikke modtaget skærmen, men har kontaktet BenQ for en dato :)
Arh okay kunne være jeg selv skulle til at købe den og smide en brugeranmeldelse så men det vil jeg lige overveje.
Ellers vil du ikke skrive her når du får fastsat en dato på den da jeg utroligt gerne vil læse jeres anmeldelse først? :)
Af abejay
Jeg har købt skærmen igår, efter at have afventet 120hz markedet i rigtig lang tid. Acer GHD245HQ valgte jeg fra pga mangel på højdejustérbarhed, Asus VG236H på den glossy paneloverflade, så nu sku det være.

Jeg kommer direkte fra en Samsung 959NF 19" CRT, så jeg er ret kræsen - både mht farverne og de klassiske discipliner som TN paneler har problemer med, men jeg fokuserer også meget på performance i spil.

Indtil videre er min vurdering at skærmen er ganske god, standardbilledet skal tweakes en hel del, da det er ekstremt lysstærkt og farverne er forvrængede out of the box. Det er dog klart, at skærmen aldrig kommer på højde med deciderede grafikerskærme, mht farvekvalitet, sortniveau osv - men jeg er godt tilfreds.
OSD menuen er lidt klodset, og jeg savner at kunne skifte mellem gamemodes, moviemode osv uden at sku ind i menuerne. Jeg har dog set noget i manualen om at OSD kan styres fra programmer, så jeg håber det kan opnåes den vej rundt. Jeg tillægger dog ikke OSDen ret stor vægt, da når billedet er tilpasset, så er det ikke noget jeg forventer at benytte ret meget.

Jeg har spillet 2-3 timers quakelive på den, og syns det virker super - der er nærmest ingen inputlag, hvilket ellers er en stor showstopper for mig. Så på denne front, er skærmen ganske godkendt. Nu har jeg desværre ikke meget erfaring med gaming på LCDs, udover en kort "fornøjelse" på en HP LP2465W (S-PVA panel), og det var komplet ubrugeligt i FPS spil pga inputlag. Jeg tror også de 120hz gør en forskel i spiloplevelsen, men det er nok subjektivt om det gør en reel forskel fra 60hz.

Det bundle skærmen kommer med (mus+pad fra zowie), har jeg ikke nået at teste endnu, men jeg syns pad'en virker lækker - musen har jeg dog allerede forbandet og bortdømt, da den er højrehåndsformet i designet - håndvalgsracister! :p

Det var mine 5 cent, jeg håber snart Flatpanels får fat i skærmen, så vi kan se en rigtig test af dyret :D
Af Lorentzen
Mange tak for dit input abejay.
Farverne er ikke det vigtigste for mig som gamer, jeg har før spillet på TN-paneler og ved hvad man kan forvente.
Hvorvidt 120Hz gør en forskel er jeg slet ikke i tvivl om det kunne jeg allerede mærke da jeg gik fra min samsung 961BF (som nu er brændt af) til min crt der er locked ved 100Hz i 800x600.
At du så har haft sværre ved at mærke det når du går fra crt til 120hz TFT kan jeg godt forstå :)
Bundlet er ikke af den største betydning for mig har styr på mit gear (udover skærmen :P) men stadig fint at man vedlægge det til et produkt der direkte henvender sig mod gamere.
Af abejay
Selv tak :)

Ja ok, i så fald tror jeg sagtens du kunne blive glad for denne skærm. Jeg er stadig rigtig godt tilfreds, da jeg som sagt har fundet frem til nogle indstillinger der passer mig rigtig godt. Har spillet en del FIFA11 de sidste par dage, og det ser rigtig lækkert ud. I starten kørte det med 60hz, da den ikke ville ramme 1920x1080 i samme mode som windows kører, men efter lidt biksen med Nvidia control panel, fik jeg den til at køre. Og ja, der er en mærkbar forskel på 60 og 120hz 8)

Om skærmen er merprisen værd ifht konkurrenterne, skal jeg lade være usagt, og jeg ser da også frem til et review, så jeg kan få placeret skærmen i forhold til konkurrenterne. Jeg har en teori om at det nok er ret tæt, men at BenQ'en kan gå hen og vinde, pga højdejusterbar fod, panel uden gloss og et ok bundle. Alt i alt noget der rammer ret godt plet :)
Af ChristianL
Rasmus Larsen skrev:Vi har nu modtaget XL2410T :)

http://www.flatpanels.dk/nyhed.php?suba ... 1290508929
Rasmus håber lige jeg kan nå at få et request med til din test :)

Jeg har haft skærmen i snart en måneds tid og er virkelig glad for den @ gaming. Jeg syns dog den er lidt forkert indstillet til film (har prøvet diverse profiler).

Men ja hvis du kan indstille 1 profil til film og 1 til fps som du syns er bedst. Jeg håber og takker på forhånd ;)

Udover det var der vist noget med at man skifte profiler via noget software. Jeg har ledt lidt rundt omkring men syns ikke det er tilfældet. Nogen der har prøvet eller ved noget? Skærmens menu virker nemlig lidt sløv og man skal bruge et par klik på at skifte profil.

mvh
Af Wendigo
Når man læser rundt omkring på nettet med den BenQ XL2410T, så er der desværre mange som har meget backlight bleeding på deres :((
Af CasperCJ
Nu må den godt snart komme op, står med et valg imellem denne og Samsung's 2233RZ :)