Brug denne kategori til at tale om digitale såvel som analoge tv-tunere, samt andet modtageudstyr

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Jeg har et Samsung LED tv med indbygget digital tuner osv. Mit antennestik sidder ude i gangen, og det er det eneste der er i hele lejligheden. Derfor søger jeg en løsning hvor jeg kabelfrit kan overføre antennesignalet til mit TV, eller på anden måde slippe for at føre et antennestik gennem stuen. Kan det lade sig gøre?

Jeg har kabel-tv fra YouSee. En løsning med en boks i gangen eller sådan noget der sender signalet trødlåst til tv'et kunne også tænkes:-)

Jeg er ny på dette område så håber i kan hjælpe mig.
Af dkscan
MadMartigan1978 skrev:Den her sag, skulle kunne klare opgaven..

Har ikke selv en, så kan ikke fortælle dig om kvaliteten.

http://www.av-cables.dk/diverse_tilbeho ... 11_da.html
Den boks overfører ikke et antennesignal. Det er der ingen bokse, der kan. De overfører alle et analogt videosignal og kræver derfor, at der ved senderen sidder en modtager evt. indbygget i senderen.
Ingen af disse trådløse enheder giver derfor mulighed for at benytte tv'ets indbyggede tuner.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Problemet er jo, at du har et hulens bredt frekvensbånd, som gemmer på alle kanalerne. Hele dette frekensbånd skal føres med på én gang for at du kan bruge en tuner til at skifte mellem kanalerne. Det vil kræve udstyr som normalt er forbeholdt hele antenneforeninger at få lavet noget sådant og ikke engang da er løsningen trådløs.

Find en måde at få ført kablet ind til dit TV.