Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af lennon
Søren8000 skrev:Tak for alle jeres svar!
Jeg er stadig i tvivl...
Jeg må ud og se på dem.
s
Du får som udgangspunkt intet ud af at sammenligne billedkvalitet på flere skærme i en butik .Det er meget bedre at dybdeanalysere nogle seriøse test. Men design,remote og brugerflade får man selvfølgelig et godt indtryk af i en butik .
Af Insignia
Jeg har mange tvr hjemme...
Siden du spørr om 6 serien i LED...
så har jeg selv 6735
Meget bra bildet..og jeg streamer trådløst via NAS og laptopp...med høy kvalitet
Brugeravatar
Af MigSelv
Søren8000 skrev:Tanken er at jeg skal se film via netværket, da min bærbare ikke har HDMI - kun vga.

Det med strømforbruget er da en faktor, selvom jeg betaler det samme ligegyldigt hvor meget jeg bruger;)
Den Samsung LED jeg har kig på bruger iflg flatpanels test 74 watt efter kalibrering, men G20 bruger 170 ditto. Det er 2,3 gange mere, og det er da en del. Men hvis jeg ville spare på både strøm og penge, kunne jeg jo bare lade helt være. Det er ikke en svada mod dig eller nogen anden her, men mit budskab er "hvor der handles, der spildes".
Spørgsmålet er stadig, om jeg skal vælge LED eller plasma.
Hej
En 42G20E bruger 129 watt i gennemsnit, denne udregning fremkommer ved et 4 timers snit med blandet tv/film indhold.
En 42" VT20E bruger i gennemsnit 179 watt.
Brugeravatar
Af MigSelv
lennon skrev:Hvis du har været glad for dit Sony billedrørs Tv, så vil plasma billedet ligge tættere op af det end LCD .

Bemærk at du får ca 10% større billedareal på et 42" i forhold til en 40"
Plasma var/er teknologien tiltænkt til afløsning af crt.
Brugeravatar
Af MigSelv
Søren8000 skrev:Har lige søgt lidt: nogle brugere på recordere spørger om Wifi-donglen SKAL være panasonics egen eller om det kan være et andet fabrikat...
Ved nogen det?
mvh
S
Det skal det ikke. Der er en internetshop der sælger wifi dongler, der samtidig lister producent kompatibilitet.
Af THM
lyder da lidt mystisk at VT20E bruger så meget mere strøm end G20 O-O

jeg ville ikke være nærvøs for ps3 spil på plasma. jeg har haft windows menu på mit G20 i halvanden time, hvor jeg godt nok arbejdede på nogle lyd menuer, jeg oplevede ingen problemer med retention...
hvis det er noget man gør meget i vil jeg dog anbefale LCD