Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Waade1234
Hej

Jeg har nu gået og fulgt dette forum i snart 1 måned... Jet står nemlig og skal skifte mit 2 år gamle 32 tommers philips 5405 ud med noget større, tyndere og bedre :)

Jeg skal primært bruge det til bluray og Apple tv, men også ps3 og selvvfølgelig alm. tv kiggeri gennem mit teliatv abonnement...

Rundt omkring i butikkerne siger de LCD/LED, men her siger i som oftest plasma.
Jeg har derfor kig på Samsung 8705 og ps7705 da de begge opfylder mine krav til tv'ets ydre og nok også kærestens... :)

Mit problem er at hvis jeg vælger 8705 så betaler jeg mere og får dårligere billede incl. dårligere 3D effect og mindre skærmareal for 3000 ekstra, men hvis jeg derimod vælger plasma skal jeg nærmest pusle om tv'et som et lille barn for at undgå retention...

Jeg har bare sådan at jeg ikke gider købe et dyrt fjernsyn og så bekymre mig så meget, på den anden side vil jeg jo gerne ha det bedste... Men det skal bare fungere, det er jo ikke utænkelig at jeg/kæresten kommer til at lade apple tv menuen eller ps3 menuen stå tændt for længe...

Hvad vælger jeg ????
Waade1234 skrev:Jeg har bare sådan at jeg ikke gider købe et dyrt fjernsyn og så bekymre mig så meget, på den anden side vil jeg jo gerne ha det bedste... Men det skal bare fungere, det er jo ikke utænkelig at jeg/kæresten kommer til at lade apple tv menuen eller ps3 menuen stå tændt for længe...
Din sidste bemærkning afgør valget: du skal have LCD. Jeg vil ikke sige, at plasma skal plejes som et lille barn, men rettidig omsorg er påkrævet, og hvis der er den mindste smule risiko for, at du eller din kæreste kommer til at lade PS3'eren eller andet stå lidt for længe, så skal du have LCD. Plasma er fedt og giver, som du skriver, det bedste billede, men ikke, hvis noget har brændt sig fast. :((
Af HAT
Jeg har stået i 100% samme situation som dig.

Jeg valgte PS50. Hvor mange gange i dit liv har du i virkeligheden glemt din PS3 natten over? Efter de første 200 timer er risikoen altså ikke såååå stor igen.

Jeg synes at alm. TV signal (boxer) står klart bedre på PS50'eren. Selv min kæreste mener det samme...

Jeg vil sige at der måske er 2 andre ting som taler imod PS50: buzz og elendigt black-level.

/HAT
Af Insignia
HAT skrev:Jeg har stået i 100% samme situation som dig.

Jeg valgte PS50. Hvor mange gange i dit liv har du i virkeligheden glemt din PS3 natten over? Efter de første 200 timer er risikoen altså ikke såååå stor igen.

Jeg synes at alm. TV signal (boxer) står klart bedre på PS50'eren. Selv min kæreste mener det samme...

Jeg vil sige at der måske er 2 andre ting som taler imod PS50: buzz og elendigt black-level.

/HAT
Jeg trur hvis man skal bruke mye spill..så er nok LED klart best å bruke...grunnen er kun 1 ting...innbrenning..
Jeg har begge typer hjemme..LED 6735..og PDP PS50C7705
Holder på å kjøre inn TVn..så jeg har lite kontrast og lys..men jeg synes bildet er meget meget bra..litt buzz..men skal prøve å sette på ferittkjerner på støkabel å se om det virker...sort nivå skal være blant de beste i dag..
Af Waade1234
Tak for de gode svar.... Jeg lader aldrig noget stå natten over, men kan da godt lade ps3 stå 1/2 til 1 time måske...

Hvor relevant er buzz egentlig, jeg sidder 3.5 meter + fra skærmen ....

Og elendigt sortniveau ... Er det virkelig så slemt, det har jeg ikke lige forstået...
Brugeravatar
Af Weissbier
Waade1234 skrev:Tak for de gode svar.... Jeg lader aldrig noget stå natten over, men kan da godt lade ps3 stå 1/2 til 1 time måske...

Hvor relevant er buzz egentlig, jeg sidder 3.5 meter + fra skærmen ....

Og elendigt sortniveau ... Er det virkelig så slemt, det har jeg ikke lige forstået...
Min skærm summer hørbart, men jeg har vænnet mig til det, synes jeg. Sortniveauet er til gengæld ganske fortrinligt.
Af THM
HAT skrev:

/HAT
sortniveauet er da kun elendigt i standard billedprofilen. efter kalibrering er det målt til 0,06 hvilket ikke er så ringe, men omtrent det samme som på omtalte led(lcd)tv...
Af Waade1234
Så vidt jeg kan forstå så er der meget forskel på hvor meget de enkelte tv buzzer, og hvis det er helt slemt kan man så ikke få det byttet??
Af rkc
Hej hvis det er 1 time du snakker om at glemme din ps3 så ville jeg klart vælge ps7705 så galt er det heller ikke,
ikke på min da,
og sort niveau er skide godt på min,det virker næsten som om den er blevet bedre med tiden,
min svoger har et kalibreret pio 508,og selv han mener at de skal stå side om side,for at vudere pioen som bedst.
men måske er der forskel på panelerne.
kan også lige nævne ingen buzz overhovedet

PS.min er indstillet efter denne test da jeg synes den var bedst på min.
http://reviews.plasmatvbuyingguide.com/ ... ation.html
Af Insignia
Jeg trur ikke det er mange tver som har bedre bildet en på PS50C7705...
Har også en LED i 6 serien...type 6735(40")
Den har også utrolig flotte bilder og en veldig bra sort nivå..Men..man må sitte rett foran..ellers blir bildet veldig dårlig...
Af Waade1234
Jeg har bare fået det indtryk at hvis man ser en blueray film så vil der bagefter være sorte kanter... Og det har jeg jo ikke så meget lyst til...
Af rkc
Jeg kan jo kun svare for mig selv,men jeg har ingen problemer,
jeg har selvfølgelig en anelse retetion men ikke noget der genere mig,
og det forsvinder meget hurtigt igen.
en anden sjov ting så viser den næsten lige så godt analog som digital men også kun næsten,
Af Insignia
rkc skrev:Jeg kan jo kun svare for mig selv,men jeg har ingen problemer,
jeg har selvfølgelig en anelse retetion men ikke noget der genere mig,
og det forsvinder meget hurtigt igen.
en anden sjov ting så viser den næsten lige så godt analog som digital men også kun næsten,
Har hatt min PS50C7705 kun noen få dager..så har ikke fått testen deg 100% ennu..Men..retetion har også jeg..men blirt fort borte...litt buzz..(min gamle PV60 fra Pana er helt tyst)
Dette med BD film og sort stripe...du kan sette bildet på 7705 til "skjermtillpassning"..da trur jeg det ikke blir noen sorte striper over og under bilder
Brugeravatar
Af Weissbier
Waade1234 skrev:Jeg har bare fået det indtryk at hvis man ser en blueray film så vil der bagefter være sorte kanter... Og det har jeg jo ikke så meget lyst til...
Det er nu ikke korrekt. Man kan sagtens se en film med bjælker uden, at det efterlader spor. Det afhænger selvfølgelig nogen grad af, hvilke indstillinger man bruger, men det er ikke et generelt problem.