Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Andton
Hejsan!

Jeg har kigget på en del sider om fladskærme/digital tv, da jeg står snart og skal købe et nyt TV.
Dette skal jo også helst kunne vise den bedst mulige kvalitet, hvilket vil sige DVB (og klar til "HD DVB").
Der er jo mange skærme med indbygget DVB-T tuner efterhånden, men en stueantenne opfylder ikke mit behov, så det er ikke godt nok.
Yderligere synes jeg, det virker irriterende, at skulle have en Selector ind som mellemled, for at kunne se TDC kabel digitalt.....alle de fjernbetjeninger...det holder ikke!

Jeg har fundet ud af at man skal betale et årgebyr til TDC på 200,- for at får adgang til deres "digitale fuldpakke" (som man i forvejen betaler for i analog kvalitet)

Mit spørgsmål er så:
Findes der overhovedet nogle fladskærme med indbygget DVB-C tuner (og dekoder/kortlæser), så man kan "nøjes" med at betale TDC 200,- om året for et kodekort, og derved se hele "fuld-kabelpakken" på sin fladskærm med én fjernbetjening? O-O
Af jengell
Nej :)
Det er kun DVB-T tunere som sidder i tv.
Brugeravatar
Af azrael
Tyske Loewe har modeller med indbygget DVB-C modtager. Om de virker perfekt med eks.vis TDC eller Stofa m[ guderne vide, da hver udbyder koger deres egen suppe hvad EPG angår. For øvrigt skal du være glad for, at TDC "kun" vil have 200 kroner per år for deres Selector kort. Stofa snupper 75 kroner per måned for det samme. Ringe service, efter min mening.
Af [email protected]
Tyske Metz der netop er kommet i udvalg hos Hifiklubben har også både DVB-T og DVB-C tuner med kortlæser. Men som i ovenstående indlæg ved jeg ikke om de er kompatible med eks TDCs digitale kabel-tv.

Er der ikke noget med at selector-boksen man får til TDC digital-kabel er parret med det kort man får med til abonnementet? Hvis det er tilfældet kfår du nok problemer med at bruge det.