Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej.

Som nogle sikkert har læst har jeg ligesom andre haft problemer med mit G20. Derfor har jeg nu returneret det, og skal have fundet ud af hvad jeg så skal have. Jeg er færdig med plasma for denne gang da det nu er nummer to plasma model jeg har med skavanker. Så nu bliver det LED og har kigget på c5105 og c6005.

Det jeg tænker er om der er nogen ide i at give de 1200 ekstra for c6005 for at få de 100 hz. På g20'eren slog jeg alligevel IFC fra da jeg ikke brød mig om de unatulige bevægelser det gav. Så hvis jeg alligevel slår det fra på c6005 kunne jeg vel ligeså godt købe c5105 og spare de penge...?

En anden mulighed jeg har overvejet er Philips 40PFL5605H, det er dog svært at finde test osv af dette tv. Har dog fundet en enkelt hvor de blandt andet nævner det ikke understøtter freeview HD. Hvad betyder dette? Vil det sige det ikke kan modtage f.eks. DR HD via dvb-t....?

Håber på nogle spændene inputs.

På Forhånd tak
Zemich skrev:Det jeg tænker er om der er nogen ide i at give de 1200 ekstra for c6005 for at få de 100 hz. På g20'eren slog jeg alligevel IFC fra da jeg ikke brød mig om de unatulige bevægelser det gav. Så hvis jeg alligevel slår det fra på c6005 kunne jeg vel ligeså godt købe c5105 og spare de penge...?
Samsung gør (besynderligt nok) ikke meget for at reklamere for det, men udover "100Hz Motion Plus" (interpolation), så her C6005 faktisk også Scanning Backlight. "LED Motion Plus" kaldes det i menuen, og det kan ligesom 100Hz slås til og fra.
Steen Bay skrev:
Zemich skrev:Det jeg tænker er om der er nogen ide i at give de 1200 ekstra for c6005 for at få de 100 hz. På g20'eren slog jeg alligevel IFC fra da jeg ikke brød mig om de unatulige bevægelser det gav. Så hvis jeg alligevel slår det fra på c6005 kunne jeg vel ligeså godt købe c5105 og spare de penge...?
Samsung gør (besynderligt nok) ikke meget for at reklamere for det, men udover "100Hz Motion Plus" (interpolation), så her C6005 faktisk også Scanning Backlight. "LED Motion Plus" kaldes det i menuen, og det kan ligesom 100Hz slås til og fra.
Okey. Hvad går det lige helt præcist ud på...? Kender ikke lige noget til den teknologi :)
Af Insignia
Jeg selv har 6 serien...type 6735...40"..som jeg har hengt på veggen på mitt soverom.
Knallbra tv...hvis man ser borti ifra betrakningsvinkel
Mange kule sill APPs...
Og..etter fin instilling..utrolig bra bildet hvis man ser rett imot..
Jeg har skrudd av alt av flitre.....
Så..100 eller 50...betyr ikke så mye..elektronikken som betyr en del..og om selve panelet er likt på begge serien..
Men..ikke itvil...velg en på Nettv...så mye kult der;))