Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Jeg har købt samsungs ue40c7705 og har koblet det på mit trådløse netværk.

Jeg har imidlertid forgæves forsøgt at hente media fra min bærbare pc, som også er koblet på netværket trådløst.

Nogen der ved om det kan lade sig gøre at benytte dlna funktionen, hvor både pc og tv er koblet på netværket via trådsløs forbindelse?
Af Mysen
Det er det, men det er en lille proces.. Virker dit internet tv?
Hvis ja...

1. Hent og installer PC share manager (google den)
2. Gå ind på dit private netværk under kontrol panel. Find dit tv under mediedeling og accepter det.
3. Åben Pc share manager, find dit tv her og tillad adgang.
4 Del en mappe med film/ musik og opdater PC Share Manager.

Så skulle det virke.
Af Peter M
Tak for din besvarelse

ja mit internet@tv virker. Og det gør mit trådløse mediaplay også, men ehm...

Jeg har umiddelbart ikke ændret noget fra da jeg installerede pc sharemanager og måtte bruge kabel for at få korrekt forbindelse.

Jeg har kigget på din vejledning og forsøgt at tjekke om jeg ifm. installation af sharemanager uden at vide det har fulgt disse råd. Jeg kan imidlertid ikke finde mit tv i sharemanager. Men nu virker det jo så fred være med det.

Det næste er jo så at jeg kan læse at folk har problemer med at få forskellige formater til at virke.

Er der nogen bestemte gode råd ift. at få formater til at virke? Jeg har blandt andet ikke kunne få en almindelig wma fil at spille (ikke understøttet filformat). Ifølge manualen burde den kunne afspille dette.
Af Mysen
Dit trådløse problem skyldes helt og aldeles at windows ikke er i stand til både at være sikkert, og til at åbne op for deling. Det er SINDSYGT besværligt, og min mini guide er nok lidt for upræcis, men jeg kan altså ikke huske præcis hvad jeg gjorde. Jeg kan til gengæld linke til den samme diskussion med en anden bruger:

http://www.flatpanels.dk/flatforum/view ... light=dlna

Jeg har endnu ikke haft problemer med filer, den ikke kan køre. Jeg mener at den ikke gider ISO, og jeg ved ikke hvorfor den ikke tager dine WMA.

Jeg vil foreslå at du ripper (henter, host host) til h264 eller x264, og putter dem i enten MP4 eller MKV container. Avi virker i hvert fald også.
Af mhca
Jeg kæmpede med samme problem, som Mysen refererer til med linket ovenfor.

Jeg håber, at du kan bruge noget fra min tråd...
Det er vigtigt at du får åbnet op for Windows firewall til Share Manager programmet.
Og så er det selvfølgelig også vigtigt, at du bruger programmet rigtigt, hvilket jeg ikke fattede før ret sent, som det fremgår af tråden :P

Mvh. Martin
Af Insignia
Jeg har selv PS50C7705 og en LED 6 serien fra Samsung.
Jeg har ikke instalert PC Share Manage på min pc

Jeg streamer via trådløst nett både fra pcn---og fra en NAS disk på nettverket mitt.
Af Supergris
Hvis du har installeret dele af Windows Live Essentials, som Messenger er en del af, og kører Windows 7, er det umuligt at dele foldere...
Det kræver, at du afinstallerer det!
Af Mysen
Insignia skrev:bruker Windows Vista 32 bit----og uten problem
Men uden lidt vejledning kommer trådstarteren jo ikke tættere på succes. Lige nu lyder det bare lidt som blær over at dit tv virker, mens hans ikke gør :p

frem med tastaturet og igang med at fortælle ham om dine erfaringer, hvis dit indslag skal gøres konstruktivt ;)
Af Insignia
Mysen skrev:
Men uden lidt vejledning kommer trådstarteren jo ikke tættere på succes. Lige nu lyder det bare lidt som blær over at dit tv virker, mens hans ikke gør :p

frem med tastaturet og igang med at fortælle ham om dine erfaringer, hvis dit indslag skal gøres konstruktivt ;)
Mine erfaringer med streaming via mitt trådløse nett..både fra NAS..og laptopp er meget bra.Både bilder og lyd er veldig braa.
Eneste problem er formater som ikke kan streames..og at man ikke kan hurtigspole i filmene.
Af mhca
Insignia skrev:
Mysen skrev:

Mine erfaringer med streaming via mitt trådløse nett..både fra NAS..og laptopp er meget bra.Både bilder og lyd er veldig braa.
Eneste problem er formater som ikke kan streames..og at man ikke kan hurtigspole i filmene.

Det er mit indtryk at Mysens opfordring gik på, hvordan du havde sat trådløs DLNA op.
Altså hvordan du havde opsat DLNA serveren, samt hvordan du havde skabt forbindelse på fjernsynet.

Mvh. Martin
Af Insignia
mhca skrev:
Insignia skrev:
Mysen skrev: Men uden lidt vejledning kommer trådstarteren jo ikke tættere på succes. Lige nu lyder det bare lidt som blær over at dit tv virker, mens hans ikke gør :p

Det er mit indtryk at Mysens opfordring gik på, hvordan du havde sat trådløs DLNA op.
Altså hvordan du havde opsat DLNA serveren, samt hvordan du havde skabt forbindelse på fjernsynet.

Mvh. Martin
Da får han utdype sine spørsmål bedre.

på laptoppen så er det kun satt opp "ja" til mediadeling..i Vista...så det var veldig enkelt..WMP fant tvn..og godkjent..så alt gikk bra