Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Martin R
Ja, hej igen...

Jeg står og skal have et nyt tv, og havde egentligt sat mig for Samsung LE40C535 MEN, så opdager jeg at den kun er 50hz, og det skulle ikke være så godt til sport og action film...... :(

Så nu vil jeg gerne bede om lidt hjælp fra jer, mine krav er som følger:

Min. 40''
Full HD
Min. 100hz
DVB-C tuner osv.
- Den skal bruges til digital tv/sport, HD/alm. film fra min PC.
MAX 4500,-
Af Steen Bay
Martin R skrev:Ja, hej igen...

Jeg står og skal have et nyt tv, og havde egentligt sat mig for Samsung LE40C535 MEN, så opdager jeg at den kun er 50hz, og det skulle ikke være så godt til sport og action film...... :([/b]
Ja, C535 er 'kun' 50Hz, men TV-signalet også kun 50Hz, og det man kalder 100Hz på TV (hvor der indsættes nogle ekstra kunstige/interpolerede billeder) har ofte så mange bivirkninger at mange foretrækker at slå det fra.
Af Martin R
Steen Bay skrev:
Martin R skrev:Ja, hej igen...

Jeg står og skal have et nyt tv, og havde egentligt sat mig for Samsung LE40C535 MEN, så opdager jeg at den kun er 50hz, og det skulle ikke være så godt til sport og action film...... :([/b]
Ja, C535 er 'kun' 50Hz, men TV-signalet også kun 50Hz, og det man kalder 100Hz på TV (hvor der indsættes nogle ekstra kunstige/interpolerede billeder) har ofte så mange bivirkninger at mange foretrækker at slå det fra.
Dvs. du mener jeg godt kan "satse" på C535'eren?
Af Steen Bay
Martin R skrev:Dvs. du mener jeg godt kan "satse" på C535'eren?
Ja, tror ikke du finder et bedre TV til 4k. Hvis du vil have 100Hz, så er et Sony EX500 til 5k nok et fint bud.