Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej!

Selvom i sikkert allerede er ved at drukne i denne type indlæg herinde, så tillader jeg mig alligevel at oprette endnu et - håber i kan tilgive mig.

Min efterhånden aldrende Pioneer 436XDE skærm har tjent mig godt. Jeg er sådan set stadig tilfreds med den, omend man godt kan se, at det ikke er nyeste skud på stammen. Nå, men sagen er den, at jeg egentlig ikke ser ret meget TV i stuen længere, og derfor godt kunne tænke mig en skærm som ikke optager lige så meget plads (min stue er ikke særligt stor - og musik har en højere prioritet).

Derfor er jagten på en 32" skærm gået ind. Jeg har altid været en "plasma-mand", men eftersom plasma-paneler typisk ikke produceres i mindre end 37" tommer (såvidt jeg husker, correct me if I'm wrong), så må jeg vende plasma'erne ryggen og kigge i retningen af noget LCD eller LED halløj.

Jeg har ingen forventninger om at kunne opnå den samme rå billedkvalitet, som et plasma kan. Det er egentlig heller ikke nødvendigt - det vigtigste er bare, at det opfylder disse krav:

- Størrelse på 32", hverken mere eller mindre.

- Kan håndtere YouSee kabeltv (inkl. HD) uden brug af ekstern tuner.

- Besidder min. 2 HDMI indgange.

- Koster maksimalt 4.500,- DKR.

Som overskriften siger, så bliver jeres anbefalinger ikke betragtet som en købsguide, jeg skal blot bruge noget inspiration, så jeg ved hvilken retning jeg skal bevæge mig i.

Det blev en lang omgang (tl;dr, I know...), men jeg håber det var til at overskue.

På forhånd tak!
Af Mysen
Og samme tv, dog uden led: kdl-ex500. Koster 100 mindre, men er dog ikke helt så tyndt.

et andet bud kunne være 32ld750n fra LG. 200hz Scanning backlight skulle kunne rette lidt op på den lidt svagere bevægelsesgengivelse på LCD.
Af veltid
Tak for forslagene - de bliver skrevet bag øret.

Hvis andre har nogle gode idéer, så bare kom glad.