Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Jackinvestor
Jeg har læst her på siden at en break-in periode varer 200 timer.

Skal man køre en break-in video i alle 200 timer uden at se TV herpå eller kan man godt se en film ind i mellem, bare man tager tager hensyn til sorte bjælker og tv-station-logoer ?

Jeg har indtil videre kør break-in i ca. 50 timer med bread-in video, men har også set et par blue ray film hvor hele skærmen var fyldt ud med billede (dvs. ingen sorte bjælker). Retention er jeg ikke stødt på endnu.

Hvad er jeres erfaringer hermed.
Af trykkertor
Break-in kører du med almindelig brug, men med nogle forhåndsrelger.
Undgå for lang tid på samme kanal for at ikek brænde logo ind.
Se film der dækker hele skærmen, og ikke laver sorte bjælker.
Undgå lang tid med spil hvor der er faste elementer som poeng, ammunisjon, kort, radar etc.

Lad tv køre natten igennem med breakin dvd, eller en film på repeat.
Selv brugte jeg Avatar på repeat. Den dækker hele skærmen.

Spil jeg kan anbefale under indkørsel er:
Heavy Rain
Medal of Honor

Begge spill er helt dynamiske over skærmen, og indeholder ikke elementer der brændes fast.
(Gælder ikke online på MoH).

Ellers er det bare at nyde skærmen.
Til eksempel kørte jeg skærmen med film på repeat når vi var på arbejde og natten igennem. Så vores tv var havde kørt de 200 timer på 10 dage.
Nå jeg selv kikket tv, zoomet jeg så logo kom udenfor skærmens kant.
Af Senic
Jeg synes ikke en egentlig indkøring er nødvendig. Lav nogle fornuftige indstillinger som fx i testen af VT20 på denne side - og ellers "normal" tv brug.
Jeg har ikke selv indkørt mit - og sønnike har da brugt mit til konsolgaming i adskillige timer.... Jeg mener med lidt sund fornuft kommer man langt.
Nu skal det så heller ikke lyde som om at break-in vil ødelægge skærmen - nej bevares =)
Af Supergris
Glem alt om break-in. Det er spild af strøm...
Bare kør med nogle fornuftige indstillinger!
Af ErikUkendt
Først et tillykke med det lækre tv.

Med mine erfaringer med et G20, vil jeg sige:

Kør altid Break-in på alle plasma tv(!)

Der gik 3 mdr. inden jeg bemærkede at DR havde sat et logo permanent oppe i venstre hjørne. Rentention har jeg aldrig bemærket.

Jeg havde ikke kørt en speciel break-in, hvilket jeg nok burde have gjort. Jeg havde kun kørt THX-mode, fuldskærms, meget lidt tekst tv m.m.

Læs denne tråd, hvor emnet diskuteres (og lyt til dem der fortryder manglende break-in kørsel (- og hvor jeg også ytrer mig)).

http://forum.recordere.dk/forum_posts.a ... -p-min-g20

og ikke mindst Flatpanels.dk gode råd

http://www.flatpanels.dk/nyhed.php?suba ... 1167305835

-men bort set fra det, er jeg stadigvæk rigtig glad for tv'et.

Få tv'et kørt ordenligt ind, og nyd det så :)
Af Jackinvestor
Takker for alle jeres svar.

Jeg vil køre break in i 200 timer med dels dvd og dels ved at se blu Ray film som fylder hele skærmen. Desuden kører jeg med reduceret kontrast mv.

Jeg har slået mit gamle LCD til i stuen også så her ser jeg normal tv på. Det skal siges jeg ikke har nogen kæreste pt så derfor generer det ikke nogen at have to tv stående i stuen.