Debat af mediebokse, mediestreamer og mediecentre. Platforme, apps, streaming.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej

Jeg vil gerne afspille billeder fra min NAS disk (Qnap 219p) på min Sony W5500.
Men jeg kan bare ikke få skærmen til at finde NAS'en :(
Skærmen er trådet til en router, som igen er trådet til NAS'en.

Nogen der har gode forslag?
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
Sonys 2009 modeller accepterede ikke så mange DLNA-klienter. Jeg fik det personligt kun til at spille sammen med Twonky. Ved du hvilken DLNA-klient der ligger på din Qnap 219p?
Af arthur
Der står følgende på Qnap's hjemmeside:

"The built-in UPnP/ DLNA media server (with TwonkyMedia enabled) of the Turbo NAS supports a wide range of DLNA media players such as Sony PS3 and Microsoft Xbox 360 gaming consoles and works well with NFS-supported High-Definition (HD) digital media players for HD video streaming."

Men måske det kan være deaktiveret i min NAS?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
På min egen Synology skal man aktivt gå ind og starte de tjenester man vil benytte på NAS'en. Måske det er det samme på Qnap? For at bruge eks. Squeezebox skal der ydermere installeres et serverprogram på den, som man også manuelt skal ind og starte første gang.
Af arthur
Du havde ret Yakken. Jeg skulle aktivere UPnP/ DLNA media serveren, og så vupti var der hul igennem :D

Men det går godt nok langsomt når et billede skal vises på faldskærmen. Det tager omkring 5 sekunder at opdatere fra et billede til et andet (faktisk så langsomt, at det ikke er til at holde ud at se billederne igennem) ;;)

Nogen der har en løsning på hvordan man øger hastigheden? Jeg kunne jo downsize billederne, men det er heller ikke optimalt.