Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Brugeravatar
Af rhino (DK)
hej folkens....

mine forældre har arvet et nyere Beovision 3 som de vil tilslutte en DVB-t tuner til, via egen husantenne.... mit spørgsmål er nu om de vil kunne se DR HD, eller om denne kanel frafalder, nu tvet ikke har så høj opløsning og boksen kun vil blive tilsluttet igennem scartstik
Af Supergris
De vil sagtens kunne se kanalen, blot vil det ikke være i HD, da hverken scart eller skærmen understøtter dette...
Af BrianH
Jeg ser DR HD på et JVC billedrørs tv med en ekstern DVB-C tuner. Når der vises ens program på DR HD og DR 2, er DR HD faktisk bedre - uden jeg ved hvorfor.

Digitalt tv på et godt 32" billedrørs tv er i øvrigt super flot og giver helt nyt liv til et tv apparat ingen vil eje
Af bleze
Fordi et billede af høj opløsning med høj bitrate ser bedre ud end et billede af lav opløsning med dårlig bitrate selv når det bliver scalet ned til samme opløsning som billedet af lav opløsning
Af Supergris
Kildematerialet gør en STOR forskel. Også derfor Blu-Ray ser bedre ud end DVD. Også på et gammeldags billedrørs-tv...
Brugeravatar
Af rhino (DK)
det lyder sku godt..... jeg er spændt på at se hvor god billedkvaliteten er på tvet når jeg i aften skal hjem til gratis mad og installere tvet.... det er jo stadig et lækkert tv med genial lyd.... tror nu de gamle blir tilfredse med det :)