Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Juler
Hej

Jeg overvejer kraftigt at købe et Samsung PS50C7700, men har lige et par spørgsmål, som jeg håber andre brugere med dette TV vil svare på.

1) Har I oplevet nogle problemer ved brug af dette TV i DK, når det nu er den europæiske model og ikke den nordiske?

2) Andet jeg skal tænke på inden anskaffelse, når TV'et hovedsageligt skal bruges til normalt TV via DVB-C?

Ser frem til at høre jeres kommentarer.
\Juler
Af maritza
Hej Juler. Hvad er der i vejen med den Nordiske model? Udover at den måske er lidt dyrere (ved det ikke) men det er vel derfor du vil købe 7700. Ikke mindst går du glip af Samsung Præstige Service, hvis uheldet er der med en fejl på TVet, hvilket jeg oplevede, hvor de efterfølgende kommer ud med det samme og reparerer evt. fejl på panelet :)
Af noxity
Hvad jeg umiddelbart kan se, så koster den nordiske model ca. 6-700 kr. mere.

De pengene er efter min mening givet godt ud, da du her er bedre sikret i tilfælde af fejl og mangler.

Hvis du er ligeglad med den sikkerhed som en nordisk model giver dig, så er der pt. ikke nogle kendte problemer med at bruge en europæisk model i Danmark.

Tuneren virker fint. Der hvor der kan komme problemer, er hvis TV2 eller lign. beslutter sig for at ændre på f.eks. måden de sender undertekster. Så kan det være at dit TV ikke længere kan finde ud af det, og at de kun opdaterer den nordiske model. Men indtil videre er det kun tænkte ting.

Så når alt kommer til alt, så handler det om hvor godt du vil sove om natten :)
Af lennon
Og så er der også lige det med denne model, at en del af dem genererer elektrisk støj . I så fald er det MEGET betryggende i det mindste, at have en Dansk returret og omtalte Samsung prestige-service .
Af Juler
Grunden til at jeg overvejer den europæiske model er dels at den nordiske model pt. er meget udsolgt og dels at man faktisk kan købe den europæiske inkl. 4 års total garanti svarende til Samsumg prestige for samme pris.
Af noxity
Hvor kan du få 4 års total garanti (inkl. selvforskyldt skade?) for ca. 6-700kr ?
Af larsmøller
Jeg har et næstet nyt PS50C7705 med 4 år's forsikring, det må du da gerne købe, det er ca halvanden måned gamle
Af Juler
Hvorfor vil du allerede sælge det?
Af larsmøller
Jeg har fundet ud af at, jeg er mere til det billede der er på en led, jeg synes bedre om den skarphed der er på en UE46c8705, der er lidt forskellig årsag
Af Juler
Jeg havde nok ikke lige regnet med at skulle ud og købe "brugt", da jeg nok gerne vil lave de første "ridser" selv, så prisen skal være god.
Af Juler
Hej Noxity,

Det godt være det koster 200-300 kr. mere for at få 4 års forsikring, men det er jo egentligt også billig, hvis TV'et ellers er identisk.
Af noxity
Det har været oppe at vende en del gange før, og siger det lige igen så du ikke føler dig snydt :)

Fuld garanti er ikke det samme som en all-risk forsikring.

Forsikringen dækker altså ikke hvis der ryger en cola i skærmen etc. Det er kun indefra kommende fejl og slitage som er dækket. Typisk er dækning ved disse selskaber lidt mere omfattende end hos Samsung, men det er de 2 ekstra år som skal "selling-point". For Samsung er generelt gode til at erstatte slidte dele, så længe de er behandlet pænt :)
Af MadMartigan1978
larsmøller skrev:Jeg har fundet ud af at, jeg er mere til det billede der er på en led, jeg synes bedre om den skarphed der er på en UE46c8705, der er lidt forskellig årsag
Hej Lars, hvad skal du have for det?
Af Juler
Hvad ville I vælge af disse 2 tilbud?

1) PS50C7700 inkl. samsung beslag og 4 års forsikring til 12.606 kr. (Omgående levering fra Cinemagic)

2) PS50C7705 inkl. samsung beslag og prestige service til 12.214 kr. (Levering om ca. 10 dage fra Befro)

\Juler