Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Steen Bay
Rune3400 skrev:Men er korrekte farver i princippet ikke ligegyldigt? Altså, man oplever det jo kun, når 2fjernsyn står ved siden af hinanden. Eller tager jeg fejl?
Joe, alle forskelle mellem TV kan vel være ligegyldige hvis man alligevel ikke lægger mærke til dem. Du kan forøvrigt få et X20 for endnu mindre end et U20.
Af Steen Bay
THM skrev:vil det sige de ikke opdatere ved 100hz ligesom eks. X20?
Jo, alle plasma TV opdaterer ved 100Hz, for at undgå flimmer. Hvis du slår IFC (interpolation) fra på G20, så opdaterer det stadig ved 100Hz, men det er bare det samme billede der vises to gange. De 600Hz (eller 400Hz) har at gøre med hvor mange gange de enkelte sub-pixels aktiveres når TV'et skaber farverne i ét enkelt billede, ud af de 100 billeder/frames som vises per sekund.
Af THM
mente nok at det opdaterede med 100hz med to ens billeder. men viste ikke det med de 400/600hz... tak for svar :)
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Faktisk så beregnes de kunstige frames også med samme frekvens som sub-field drive, men da skærmen jo stadig kun opdaterer ved 100 Hz, så er det ret ligegyldigt. Det er et temmelig latterligt marketing stunt, som kun kan have sin oprindelse i ønsket om at overgå en LCD-producent i fantastiske tal på specifikationsarket.
Af Steen Bay
yakken skrev:Faktisk så beregnes de kunstige frames også med samme frekvens som sub-field drive, men da skærmen jo stadig kun opdaterer ved 100 Hz, så er det ret ligegyldigt.
Ved ikke rigtig hvad du mener med det.. som du siger, så er der jo kun 100 frames/billeder per sekund, 50 'rigtige' billeder, som gentages 2 gange hvis IFC er slået fra, eller 50 rigtige billeder plus 50 kunstige/interpolerede billeder hvis IFC er aktiveret. Det giver vel ikke meget mening at beregne 550 kunstige frames per sekund (11 stk for hver 'rigtig' frame) hvis der kun er brug for 50 (1 stk for hver rigtig frame). Vil også tro at TV'ets processor har mere end nok at gøre med 'blot' at beregne de 50 kunstige frames per sekund ordenligt.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Nu reklameres der jo netop med, at deres interpolation kører ved 600 Hz, så skal vi ikke gå ud fra at det er sandt?

Fra Panas egen beskrivelse af eks. V20
600Hz Sub-field Drive Intelligent Frame Creation Pro
At det så kun er 50 billeder ud af de 600 som bruges er for så vidt ligemeget.
Af Steen Bay
yakken skrev:Nu reklameres der jo netop med, at deres interpolation kører ved 600 Hz, så skal vi ikke gå ud fra at det er sandt?

Fra Panas egen beskrivelse af eks. V20
600Hz Sub-field Drive Intelligent Frame Creation Pro
Jo, men er det ikke blot en del af det du selv kalder "et temmelig latterligt marketing stunt", hvor de blander to ting sammen ('IFC' og 'Sub-field Drive')' som faktisk intet har med hinanden at gøre?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Ikke så vidt jeg har forstået det. Jovist, det er lidt dumt at regne så meget på noget, men det må jo være deres egen hovedpine.
Af Rune Nielsen
Hvis vi nu ser bort fra alle de tekniske benævnelser... :-) - er G20 så pengene værd over S20?

Jeg står i den samme situation som den anden Rune, og kan ikke finde ud af om forskellen opleves i virkeligheden, og hvorvidt der er 2.000 kroner i forskel på en 50" S20 og G20.

Umiddelbart hælder jeg lidt til at spare de 2.000 kroner.
Senest rettet af Rune Nielsen 24 okt 2010, 23:26, rettet i alt 1 gang.
Af THM
der kan ses forskel, men om forskellen er det ekstra værd er svært at afgøre på andres vegne. min opfattelse er at du får en rigtig god skærm i S20, men en endnu bedre i G20, og en endnu bedre igen i V20, men så kan man jo blive ved :)
Af Rune3400
Hej Rune :)

Jeg kan ihvertfald fortælle dig, at du ikke skal købe u20'eren - da den eftersigende skulle være meget dårligere.

Men hvis det interesserer dig, så har jeg besluttet mig for S20'eren. Dette er fordi jeg primært skal bruge den til min ps3 og THX ikke er velegnet til gaming.

Men det skal siges, at hvis du er interesseret i WiFi og prp (tror jeg det hed), hvilket er muligheden for at optage tv direkte ned på en harddisk, vil jeg tro at G20 er de ekstra penge værd.

Hilsen Rune
Af THM
vil stadig gerne vide hvorfor i ikke mener at THX er velegnet til gaming? der er tidligere nogen der har skrevet at de med succes bruger THX når de spiller PS...
Er dog overbevist om at du vil blive tilfreds med S20, holder på den er et godt køb :)
Af Rune3400
Jeg tror input lag er lavere ved Gaming mode? (her skulle S20 faktisk være generelt bedre end G20)
Af larsj
Har lige købt g20 og kan varmt anbefale denne model. Om den er mer prisen værd, kan være svært at sig. Det er dog kun når du betaler at du mærker den høje pris. Omvandt er det hverdag du evt skal leve med en skærm der ikke opfylder dine behov.