Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af JonasPoulsen
Hej allesammen :)

Jeg skal have købt et nyt fjernsyn, og har derfor været ude og kigge lidt i butikker rundt omkring, men det er jo et KÆMPE udvalg de har, og jeg har ingen forstand på hvilket mærke man skal vælge samt om det er bedst med plasma, LED, LCD, 200 hertz ect. ect. så jeg kunne godt bruge nogle anbefalinger

Har nogle få krav

- Den skal min. være 42'
- Den skal koste max. 8000 Kr.
- Den skal være Full HD

Skærmen skal bruges til både film, Xbox, og der skal tilsluttes Surround.

Rummet, hvor fjernsynet skal stå er lyst, og der kommer sollys ind på skærmen.

Har kigget på følgende:

Samsung 50" 3D Plasma-TV PS50C685 til 7.999 kr
LG LE530N 42" Full HD LED til 6.999 kr
Panasonic TX-P42G20E 42" Full HD Plasma til 6.139 kr

Håber det var nok oplysninger til at i kan hjælpe med at finde det perfekte fjernsyn til mig.

MVH

Jonas Poulsen
Af Steen Bay
JonasPoulsen skrev:Samsung 50" 3D Plasma-TV PS50C685 til 7.999 kr
Udmærkede bud, og om det ska' være plasma eller LCD/LED, det vil jeg ikke blandes ind i. ;) En fjerde mulighed kunne være et 42" LG LD750N med 200Hz scanning backlight til vistnok ca. 5700,- kroner (det fås også i 47").
Af Silenty
JonasPoulsen skrev:Hej allesammen :)

Jeg skal have købt et nyt fjernsyn, og har derfor været ude og kigge lidt i butikker rundt omkring, men det er jo et KÆMPE udvalg de har, og jeg har ingen forstand på hvilket mærke man skal vælge samt om det er bedst med plasma, LED, LCD, 200 hertz ect. ect. så jeg kunne godt bruge nogle anbefalinger

Har nogle få krav

- Den skal min. være 42'
- Den skal koste max. 8000 Kr.
- Den skal være Full HD

Skærmen skal bruges til både film, Xbox, og der skal tilsluttes Surround.

Rummet, hvor fjernsynet skal stå er lyst, og der kommer sollys ind på skærmen.

Har kigget på følgende:

Samsung 50" 3D Plasma-TV PS50C685 til 7.999 kr

Håber det var nok oplysninger til at i kan hjælpe med at finde det perfekte fjernsyn til mig.

MVH

Jonas Poulsen
Altså jeg er vild med G20'ern. Så længe der bare ikke står sollys ind, som der desværre gør hos dig. Jeg blev nød til at flytte en smule om, da det ellers kan være meget generende :(
Af JonasPoulsen
Hej tak for svarene :)

Har dog et par spørgsmål,

Steen Bay hvorfor vil du anbefale denne fladskærm, er den bare bedre i billedet, eller har det noget med prisen? :)

Og til Silenty, har hørt at det er et stort problem med plasma skærme at de reflektere lyset, så er det bedst at købe en LED/LCD?

MVH

Jonas Poulsen
Af Mysen
Langt de fleste LCD tv har idag blank forside, og er ikke en pind bedre. Når du har så meget lys ind, kan det være et problem uanset hvilket du vælger, men du kommer længst med en mat LCD skærm eller en antireflektiv Plasmaskærm.

42LD750n bliver anbefalet fordi den er afløseren af en meget rost model fra sidste år. Desuden har den 200hz scanning backlight, som er en ny smart teknik, der indsætter sorte billeder imellem de rigtige billeder, således at den får bevægelser til at virke flydende, uden at billedet bliver kunstigt. Den har mat front og fungerer fint i en lys stue.

Panasonics G20e er med en antireflektiv coating, der gør at den reflekterer mindre end en almindelig glasfront. Derfor kan den sagtens bruges i en lys stue, selv om en lysstærk LCD med mat front muligvis undgår sollys endnu bedre. Den har til gengæld THX profil, der sikrer dig en god billedindstilling uden at være en prof. Fås også i 46" indenfor budgettet og du kan se en test her:

http://www.flatpanels.dk/test.php?subac ... 1267447545
Af Mysen
PS50c685 er en billigere version af det 3D tv jeg selv købte for et par måneder siden. Jeg har ikke set tests af den, og ved heller ikke om den er billigere bygget.
Men på mit TV er der en meget effektiv glasfront, der ikke reflekterer ret meget, bortset fra direkte sollys. Hvis dette er tilfældet for denne skærm, hvilket jeg gætter på pga. 3D panelet, så har du en temmelig god dlna samt 3D billede som ekstra features. Den er dog næppe på niveau rent billedkvalitetsmæssigt af G20e. Det er den simpelthen for billig til at være.
Af Steen Bay
Mysen skrev:42LD750n bliver anbefalet fordi den er afløseren af en meget rost model fra sidste år. Desuden har den 200hz scanning backlight, som er en ny smart teknik, der indsætter sorte billeder imellem de rigtige billeder, således at den får bevægelser til at virke flydende, uden at billedet bliver kunstigt. Den har mat front og fungerer fint i en lys stue.
Det kunne jeg jo ikke have sagt bedre selv. ;) Den omtalte model fra sidste år er LG SL8000, som der kan findes en test af her på siden.
Af TripleD
Nu kan det godt være at jeg lige kommer og high-jacker tråden lidt...

Men hvorfor kan det være at komplett.dk kan sælge PS50c685, når jeg ikke engang kan finde det på samsung's hjemmeside... Er de bare bagefter med deres produkt opdateringer eller hvad?
Af Mysen
Det tror jeg. Det er i hvert fald ved at være et par uger siden Rasmus annoncerede ankomsten.
Af JonasPoulsen
Hej igen :)

Tak for alle svarene, kunne dog godt bruge et konkret svar på hvilket fjernsyn i vil anbefale til prisen. Da jeg kan se at den på komplett's hjemmeside snart løber ud, og hvis det senere viser sig at være det bedste fjernsyn til prisen ville det jo være lidt trist ;)

MVH

Jonas Poulsen
Af Mysen
P46G20e

eller lidt større

47LD750n

Eller sats og tag

PS50C685

Så kan du jo bruge fortrydelsesretten, hvis det ikke lever op til dine forventninger.

Pana og LG fås også i 42" men en stor skærm er feeegh! :)
Af TripleD
Hvadså JonasPoulsen, hvad fandt du ud af? Jeg venter jo spændt da jeg lidt går i samme situation som dig jo, så ville jo være skønt hvis jeg kunne lukrere lidt på dine erfaringer ;-)
Af Mysen
TripleD skrev:Hvadså JonasPoulsen, hvad fandt du ud af? Jeg venter jo spændt da jeg lidt går i samme situation som dig jo, så ville jo være skønt hvis jeg kunne lukrere lidt på dine erfaringer ;-)
Tag chancen...

Komplett.dk har et hjernedødt tilbud på c685 med 15 film, 2 ekstra briller og en 3D bluray afspiller til samme pris...
Af Steen Bay
Mysen skrev:Komplett.dk har et hjernedødt tilbud på c685 med 15 film, 2 ekstra briller og en 3D bluray afspiller til samme pris...
Ja, man får umiddelbart en del for pengene. Alt ekstraudstyret er dog del af en kampagne Samsung kører som gælder for alle deres 3D-TV på 46" og derover.