Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej, jeg er begyndt at kigge på nyt fjernsyn, og da jeg ikke ved særlig meget omkring diverse tv`er tænkte jeg at nogen herinde sikkert kunne hjælp. jeg er ude efter et tv som er perfekt til gaming og har et supergodt billede til film og almindelige kanaler.
skærmen skal være minimum 45". budgettet lægger på højst de 9000.

Her er to som jeg har kigget på.
LG 47SL8500
Panasonic TX-P50G20

håber i kan hjælpe.
Mvh Mikkel
Af Mysen
Lyder som gode bud begge to. Har du set testen af dem?
Af xmikkellaugesen
Jeg har læst lidt om dem begge, og panasonicen virker umiddelbart som det bedste valg.
Af Mysen
Ja på billedkvaliteten gør den, men til gengæld vinder LG'en måske lidt på design. Det er en smagssag, men jeg tror i hvert fald ikke du går galt i byen med disse to.
Andre bud kunne være den lidt billigere 47LD750n eller den lidt dyrere Sharp le820
Af xmikkellaugesen
ja :) men for mig er det primært billedkvaliteten der tæller :) jeg har også kigget lidt på Samsung 46" LED-TV UE46C5105XXE
Af Mysen
Uh jamen den handler mere om design end om billedkvalitet. Hvis det er billedkvaliteten, du går efter, så får du ikke meget ud af at gå efter en edge-led fra Samsung. Jeg var lige ved at købe en (ue46c7705), men tror jeg gjorde klogt i at lade være. Hvis du ikke bekymrer dig så meget om andet end billedkvaliteten, så er G20e et udmærket bud. Den er i hvert fald velanmeldt overalt. ;)

Du kan evt se testen af c8705 og så sammenligne den med G20. Men så er c5105 jo en billigere model, og vil derfor nok være knap så god.
Af xmikkellaugesen
Mange tak for forslagene, men efter at have læst lidt mere om g20 tror jeg det er den det matcher mine behov mest :) Men mange tak for hjælpen :p
Af bent Soele
Jeg er selv tæt på at købe Lg 47SL8500 da den er kommet ned i en pris der ligger under 7000, men jeg er bestemt heller ikke så teknisk anlagt som mange herinde og syntes ikke jeg kan se den store forskel på de to skærme.
Af Mysen
bent Soele skrev:Jeg er selv tæt på at købe Lg 47SL8500 da den er kommet ned i en pris der ligger under 7000, men jeg er bestemt heller ikke så teknisk anlagt som mange herinde og syntes ikke jeg kan se den store forskel på de to skærme.
Så er det sikkert et godt valg for dig. Største minus på den er reflektionerne, så eneste grund til at se efter noget andet er hvis du bor i noget, der minder om et drivhus.
Af PeterD
Igen kommer LG og Samsung tæt på, men kan ikke overgå Panasonic G20 i ren billedkvalitet, så det vil være det bedste valg
Af Mysen
Ja og nej... Det sker næsten aldrig, men det er dog ikke usandsynligt. I grove træk handler det bare om, at man ikke skal efterlade et stillbillede i flere timer, og hvis du pauser din konsol, er det en god ide at aktivere pauseskærm.

Er man lidt fornuftig sker det ikke. Behandler man det forkert, så kan det ske.
Af xmikkellaugesen
Hvad med ikoner på diverse kanaler, f.eks. hvis man ser en fodboldkamp i 2 timer, kan mærket så forblive på skærmen, eller forsvinder det igen ?