Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Goddag d'herrer og damer

Jeg står og skal købe et Sony EX500 37" i Føtex.
Samtidig har jeg mulighed for at købe en NAS med 2x1 TB, som jeg naturligvis har planer om at fylde ud med film. Dog har jeg forsøgt at læse ufatteligt mange tråde på dette og andre fora omkring udnyttelsen af DLNA osv.
Så vidt jeg kan se, virker det ikke til at kunne lade sig gøre at afspille .avi-filer direkte fra NAS'en på fjernsynet. Så ryger idéen jo lidt i mine investeringer, i hvert fald NAS'en.
Derfor vil jeg meget gerne høre, om det på en eller anden måde kan lade sig gøre at afspille .avi filer på fjernsynet og udnytte DLNA'et optimalt, eller om jeg skal droppe det. Desuden vil jeg meget gerne høre lidt erfaringer omkring DLNA fra dem af jer, der har forstand på det og har haft brugt det.

Det skal lige siges, at jeg er nybegynder i dette felt, så I må meget gerne forklare det på en idiotsikker måde.

På forhånd tak for hjælpen - ps: det tilbud jeg har fået om NAS'en til en billig penge udløber d. 4/11
Af noxity
avi er kun en container. Det er kodning der er vigtig, f.eks xvid, divx osv.

Hvorfor der skulle være problemer med at spille disse formater fra en NAS kan jeg ikke lige se. Om du bruger din PC eller en NAS som server, gør i mine øjne ingen forskel.
Af abjahs
Okay, super, tak for svaret. Jeg har fundet ud af hvad jeg gør, så ingen grund til yderligere heftig diskussion på denne side - det er jo nærmest overvældende ;)