Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Jacob23
Hej
Når jeg sætter et usb-stik i pana vt20 får jeg kun en meddelsen: "USB enhed registreret" og så sker der ikke andet! Jeg prøver at gå ind i menu -> USB HDD opsætning -> Enhedsopsætning og så trykke på ok/Registrer enhed så siger den "enheden understøttes ikke". Hvad gør vi forkert?
Brugeravatar
Af MigSelv
Hej
Er HDD formateret til TV?
Jeg kan ikke huske, om den skriver registreret, før eller efter formatering.
Når den er formateret, skal der ikke foretages andet. Enheden vil nu være klar til, at virke som HDD optager, med manuelt eller tv guide indstillet timer ( samt time shift ).
Af Jacob23
MigSelv skrev:Hej
Er HDD formateret til TV?
Jeg kan ikke huske, om den skriver registreret, før eller efter formatering.
Når den er formateret, skal der ikke foretages andet. Enheden vil nu være klar til, at virke som HDD optager, med manuelt eller tv guide indstillet timer ( samt time shift ).
Hvilket format skal det være? NTSF eller FAT32?
Sådan som jeg kan læse det i Rasmus's test af G20 så skulle tv'et selv foreslå en formatering.
Brugeravatar
Af MigSelv
Hej
Tv udfører selv formatering, der gives ikke noget valg.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Mere info, tak ;)

Hvilken disk bruger du? Hvor mange RPM kører den med?
Af OMC
Jeg har lige forsøgt at sætte en Freecom harddisk 500 GB med USB til mit forholdsvis nye Pana VT20. Tv`et kunne ikke læse den. Jeg fik pengene retur hos Computer City, der mente, at der skulle mere strøm til, altså at det ikke var nok med et USB.
Derfor kan det måske være løsningen. Jeg har ikke prøvet andet pt., men ville lige høre i dette forum, og jeg kan nu se, at der er andre der har problemer.
I der har sat HDD til som virker, vil I fortælle hvilke der kan bruges. Tak.
Brugeravatar
Af MigSelv
Iomega 500 gb og 1 TB 7200 rpm. med strømforsyning virker også.
Af Jacob23
Okay. Jeg brugte bare en helt alm. 4 gb usb-pind. Det kan jo være at det skal være en harddisk med egen srømforsyning?
Brugeravatar
Af MigSelv
Jacob23 skrev:Okay. Jeg brugte bare en helt alm. 4 gb usb-pind. Det kan jo være at det skal være en harddisk med egen srømforsyning?
Ikke nødvendigvis, en 2,5" HDD 5400 rpm har ikke ekstern strømforsyning.