Debat af skærmeteknologi, nutidens såvel som fremtidens. LCD, plasma, OLED samt HD, 4K, 8K, HDR mm.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af khede
Hej jeg er meget i tvivl om hvilket tv jeg skal købe.

Jeg har lige solgt mit Pioneer 508XD, som i min verden havde et super billede.

Jeg har kig på følgende tv`er

Sony KDL-46HX903 superflot tv

Samsung UE46C8705 Flot tv

panasonic 50vt20 Ser ud som det er det bedste tv, men folk skriver om at det ikke er så godt ved hurtige bevægelser, som f.eks sport, som er noget af det jeg ser mest, desuden er film og PS3 vigtig for mig. Synes designet ligner mit gamle tv for meget og er klart det mindst interessante i min verden. Design betyder også meget for mig, hvis der ikke er de store forskelle i billedet. Skal lige nævne at jeg har en stue hvor der ofte er meget lyst i løbet af dagen.
Synes de alle skilter sig med EISA 2010-2011 awards, bedste 3dtv eller best product

Prisen er ikke det vigtigste, det er design og præstationer. Hvis de forskellige tv ligger meget lige i præstationer tæller design.
Af Mysen
Lige for tiden ser det ud som om det kun er plasmaskærme, der præsterer indenfor 3D. Panasonic har referencen, men Samsung har også leveret et stabilt 3D billede fra PSxxC7705. Dog er fælles for dem, at farvegengivelsen under 3D ikke er særlig god, og jeg bruger virkelig ikke 3D meget.

Mht. de fjernsyn, du har nævnt virker det som om, du vægter design højt. I så fald er det nogle gode bud, selv om de nok ikke skal vælges for 3D delen. Jeg kender dog ikke kvaliteten af Sony's 3D billede. Der har bare ikke hidtil været en velfungerende 3d fra LCD endnu.

Tror altså du får det meste fra VT20 pt. Men en andet bud, der måske kan tilfredsstille dig med designet et mit eget Samsung PS50c7705. 3D delen matcher næsten VT20. Det er flot men dog ikke helt så flot som uexxc8705. Sortniveauet er dog noget skuffende, og du vil måske i større grad bemærke det, når du skifter fra et Pioneer. Til gengæld er reflektionerne nok ikke generende i samme grad.

test:

http://www.flatpanels.dk/test.php?subac ... 1283773686
Brugeravatar
Af MigSelv
Hej
Jeg oplever ingen problemer, what so ever, ved sport og hurtige bevægelser.
Af khede
Jeg er bare i tvivl fordi der ikke er en entydig test, folk har forskellige erfaringer, generelt klarer Panasonic sig bedst, men er også det kedeligste tv at se på, jeg vil ikke betale for nørd resultater, hvor man kan måle sig til en forskel, hvis det optisk ikke er den store forskel, er design en vigtig faktor
Af Mysen
I så fald kan du jo enten ignorere den lille forskel i billedkvalitet og så gå efter c8705 eller den temmelig dyre hx903. Alterbativt kan du snuppe c9005, som nok mest minder om en 8mm tyk c8705. Men hvis du skal være sikker på et godt 3D billede er det enten PSxxC7705 fra Samsung eller GT20/VT20 fra Panasonic. Designet på C7705 er ikke på højde med c8705, men det er tæt på, og her skal man nok ikke næppe være entusuiast for at kunne se forskel på billedkvalitet.

Det enenste sted man kan se en væsentlig forskel på C7705 og VT20 er nok den sorte og en smule mere retention på Samsung, med mindre man køber en af hver og hænger dem op ved siden af hinanden og direkte leder efter forskel. Entusiaster vil dog nok kunne bemærke lidt bedre grånuancegengivelse på VT20, men det er ikke sikkert, at det er tilfældet for alm. mennesker som dig og mig.
Af khede
Super svar der Mysen. Gider nemlig ikke betale for noget man kan måle eller se hvis man virkelig kigger godt efter. Hvis billede kvaliteten ligger tæt på hinanden, bliver designet afgørende. Har jo også en kæreste som gerne må synes at det er et flot tv vi har O_O
Af Gaco
På Samsung LED-TV vil du med 90% sikkerhed kunne lægge mærke til ujævn baggrundsbelysning, dvs. lysere sort ude langs kanterne eller endda i "skyer" i mørke scener, især ved mørkere stuebelysning. Og det er ikke kun noget som "nørder" lægger mærke til, det lægger de fleste mennesker faktisk mærke til. Hvor meget det generer dig er så spørgsmålet. Men det er noget du skal være opmærksom på.

Der er ringe tvivl om at det bedste LCD TV lige nu nok er Sony HX900.

Du kan evt. tjekke LG's PX950N ud, det er en 3D plasma til fornuftige penge, med fin 3D og ret godt design (efter min mening). Det når ikke helt op på siden af Pana VT20 mht. rå billedkvalitet, men det er med en stor del af vejen og designet er pænere, prisen lavere og det fås i større størrelser.

Jeg ville slet ikke overveje Samsung i år faktisk. Deres LED TV lider af "clouding" / ujævn baggrundslys og deres plasmaer summer.. men hvis du, af en eller anden grund, slet ikke generes af summen, så er Samsungs plasmaer også et særdeles godt bud.
Senest rettet af Gaco 23 okt 2010, 16:18, rettet i alt 1 gang.
Af Mysen
Gaco skrev:og deres plasmaer summer.. men hvis du, af en eller anden grund, slet ikke generes af summen, så er Samsungs plasmaer også et særdeles godt bud.
Når jeg uden forbehold anbefaler Samsungs Plasma, er det fordi jeg har en model, der ikke kan høres ved normalt tv. Mine elsparepærer/ radiatorer/ harddisken bag tv'et/ køleskabet mange, mange meter væk larmer mere end mit tv.

Det kan dog høres, når den er på mute, når mine lamper og radiatorer er slukket og når køleren er skruet ned. Men han ejer jo selv et Pioneer tv og jeg tvivler på at det er mere lydløst end mit.

Dog er det rigtigt at LG mere stabilt undgår buzz end Samsung, men det er dog stadig ikke garanteret at være lydløst, ligesom ingen andre Plasmaer er det. Det vil dog altid være en god idé at have i baghovedet, at man måske får en larmende model, der skal byttes, når man vælger Samsung.
Af metalgear
Du kan evt. tjekke LG's LX950N ud, det er en 3D plasma til fornuftige penge, med fin 3D og ret godt design (efter min mening). Det når ikke helt op på siden af Pana VT20 mht. rå billedkvalitet, men det er med en stor del af vejen og designet er pænere, prisen lavere og det fås i større størrelser.

LG`LX950N er da ikke plasma. men derimod PX950n er plasma :)
Af Jackinvestor
Hej.
Jeg har selv et pan vt20 50" og jeg synes, at designet er ekskusivt istedet for popsmart. Det er blandt andet den bronche\brune neauance der giver dette indtryk.

Hvis du vil have det bedste 2D og 3D på markedet så skal du købe et vt20. Hos mig vægter dette forhold mest.

Jeg har observeret lidt hakning ved panorering, men det forsvandt når jeg ændrede lidt på instillingerne.

Alternativt vil jeg foreslå lg 950n (led modellen med 3D), men den koster mere end pan vt20.
Af Gaco
metalgear skrev:Du kan evt. tjekke LG's LX950N ud, det er en 3D plasma til fornuftige penge, med fin 3D og ret godt design (efter min mening). Det når ikke helt op på siden af Pana VT20 mht. rå billedkvalitet, men det er med en stor del af vejen og designet er pænere, prisen lavere og det fås i større størrelser.

LG`LX950N er da ikke plasma. men derimod PX950n er plasma :)
Jeg mente selvfølgelig PX! :)
Mysen skrev:
Gaco skrev:og deres plasmaer summer.. men hvis du, af en eller anden grund, slet ikke generes af summen, så er Samsungs plasmaer også et særdeles godt bud.
Når jeg uden forbehold anbefaler Samsungs Plasma, er det fordi jeg har en model, der ikke kan høres ved normalt tv. Mine elsparepærer/ radiatorer/ harddisken bag tv'et/ køleskabet mange, mange meter væk larmer mere end mit tv.

Det kan dog høres, når den er på mute, når mine lamper og radiatorer er slukket og når køleren er skruet ned. Men han ejer jo selv et Pioneer tv og jeg tvivler på at det er mere lydløst end mit.

Dog er det rigtigt at LG mere stabilt undgår buzz end Samsung, men det er dog stadig ikke garanteret at være lydløst, ligesom ingen andre Plasmaer er det. Det vil dog altid være en god idé at have i baghovedet, at man måske får en larmende model, der skal byttes, når man vælger Samsung.
Det er rigtigt at man kan være heldig, men jeg tror man skal være meget heldig. Jeg har hørt et 63PSC7705 i hifiklubben imens jeg sad i en sofa OG der var lyd på fjernsynet og scenen var ikke engang særlig lys. Det lød som en konstant "flimren", en meget tydelig summen. Det generede ikke ekspedienten i butikken som var der samtidig med mig, men det ville helt sikkert genere mig. Jeg ville ikke orke det cirkus det ville være at bytte måske 3-4 gange før man ender med et acceptabelt fjersyn, især hvis man som jeg køber større størelser (60"+). Men selvfølgelig, man kan være heldig eller lave en særlig aftale med butikken om vilkårligt antal ombytninger inden man har et TV man er tilfreds med.
Af Hans CL
khede skrev:Super svar der Mysen. Gider nemlig ikke betale for noget man kan måle eller se hvis man virkelig kigger godt efter. Hvis billede kvaliteten ligger tæt på hinanden, bliver designet afgørende. Har jo også en kæreste som gerne må synes at det er et flot tv vi har O_O
Jeg vil give Mysen ret i, at hvis du ikke afviser et Plasma TV på forhånd og samtidigt går meget op i design, vil PS7705 være svær at komme uden om.

Før jeg selv købte den model, sammenlignede jeg den meget med VT20, og én af grundene til, at jeg besluttede mig for PS7705 var, at den har en bedre TV tuner end VT20. Så hvis du, som så mange af os, også ligefrem ser TV programmer på dit TV (og ikke kun får signalet fra en ekstern boks), kan det også være et forhold, du kan lægge vægt på.

Jeg har i hvert fald ikke fortrudt købet af PS7705, men jeg har heller ikke mærket noget til plasma buzz overhovedet.

Hans CL
Brugeravatar
Af MigSelv
Jackinvestor skrev:Hej.
Jeg har selv et pan vt20 50" og jeg synes, at designet er ekskusivt istedet for popsmart. Det er blandt andet den bronche\brune neauance der giver dette indtryk.

Hvis du vil have det bedste 2D og 3D på markedet så skal du købe et vt20. Hos mig vægter dette forhold mest.

Jeg har observeret lidt hakning ved panorering, men det forsvandt når jeg ændrede lidt på instillingerne.

Alternativt vil jeg foreslå lg 950n (led modellen med 3D), men den koster mere end pan vt20.
Hej
V20 og VT20 er langt mindre plastikagtige, end de af mange roste Samsung modeller.