Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af forzajuve24
Hejsa det bedste tv

-60 tommer
- skal bruges til at se film og yousee på...

måske LG eller panasonic -

nogen der har nogle super gode bud ??
Af metalgear
jeg tror ikke du kan få et 60" panasonic for 15000
Brugeravatar
Af Weissbier
LG er vist det eneste bud i den prisklasse. Et alternativ kunne være denne 58" Samsung PS58C6505 til knap kr. 14.000:

http://www.hifipriser.dk/Product/Detail ... pid=811545
Af Arki
Jeg tror personligt jeg havde gået et skridt ned og taget en 50" 7705 fra samsung :)

Fristrøm
Brugeravatar
Af Weissbier
Arki skrev:Jeg tror personligt jeg havde gået et skridt ned og taget en 50" 7705 fra samsung :)

Fristrøm
Well, size is king. Hvis trådstarter sidder langt fra skærmen, så gør størrelsen altså en forskel. En forskel, der ikke udlignes ved at købe en "bedre" skærm i mindre størrelse. Jeg er i øvrigt bekendt med C7705's dyder, som du nok kan se, men min tegnebog rakte også til den store model. ;)
Af Arki
Ja det har du selvfølgelig ret i Weissbier, men trådstarter giver ikke rigtig nogen grund for hvorfor det skal være 60" andet en det skal det bare, så hvis nu han kunne nøjes med mindre ville jeg gå efter de bud jeg har givet :)

PS ville da ønske jeg havde din pengepung, kunne da godt tænke mig en 60" selv :D

Fristrøm
Af Steen Bay
Weissbier skrev:Well, size is king. Hvis trådstarter sidder langt fra skærmen, så gør størrelsen altså en forskel. En forskel, der ikke udlignes ved at købe en "bedre" skærm i mindre størrelse.
Ja, det er selvfølgelig korrekt, men det er også et udsagn som bider sig selv lidt i halen, da den 'effektive' skærmstørrelse hænger nøje sammen med siddeafstanden. Det ville være lige så korrekt at sige "distance is king", da en 32" skærm på 2 meters afstand vil virke præcis lige så stor som en 64" skærm på 4 meters afstand, og den første løsning er unægtelig den billigste. ;)
Brugeravatar
Af Weissbier
Steen Bay skrev:
Weissbier skrev:Well, size is king. Hvis trådstarter sidder langt fra skærmen, så gør størrelsen altså en forskel. En forskel, der ikke udlignes ved at købe en "bedre" skærm i mindre størrelse.
Ja, det er selvfølgelig korrekt, men det er også et udsagn som bider sig selv lidt i halen, da den 'effektive' skærmstørrelse hænger nøje sammen med siddeafstanden. Det ville være lige så korrekt at sige "distance is king", da en 32" skærm vil på 2 meters afstand vil virke præcis lige så stor som en 64" skærm på 4 meters afstand, og den første løsning er unægtelig den billigste. ;)
Den ønskelige skærmstørrelse afhænger naturligvis af betragterens afstand til det betragtede. Det er korrekt.