Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej jeg forsætter de mange tråde om pana G20, med et spørgsmål om en mulig fejl.

Når jeg har indstillet min skærm, som testen her på siden foreskriver, kommer der i det øverste venstre hjørne nogle stiplede hvide streger.

De er ca 2 mm brede og strækker sig til 10 cm over midten.

Er det en fejl på tv'et?

mulighvis software fejl?

eller er det noget der kan brings i orden?
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
Du ser kun disse streger på Tv-signaler, ikke sandt? Det er nogle streger der rent faktisk ligger i Tv-signalet, og som kan ses hvis overscan slåes fra. Du kan eventuelt slå overscan til igen på den indgang på Tv-signalerne. Det anbefales dog stadig at lade overscan være deaktiveret på f.eks. Blu-ray afspillerens og spilkonsollens indgang.
Af Kraemer
okay jamen det lyder jo som et simpelt problem :)

men så opstår næste problemstilling...

jeg går udfra at det er Intelligent Frame Creation du snakker om?

er der nogen der ved hvor jeg finder den???
Af jydepotte
Kraemer skrev:okay jamen det lyder jo som et simpelt problem :)

men så opstår næste problemstilling...

jeg går udfra at det er Intelligent Frame Creation du snakker om?

er der nogen der ved hvor jeg finder den???
Intelligent Frame Creation har intet med sagen at gøre ... du skal finde "Overscan" og eksperimentere med at have den slået til eller fra.

Jeg kører personligt med overscan slået fra på alle indgange og så lever jeg med det lille problem med de hvide striber på de få kanaler hvor det stadig ligger i signalet.
Brugeravatar
Af hans123
Havde også dette problem med mit VT20

Lidt generende. Og mener at det er en fejl fra panasonic side.
Af jydepotte
hans123 skrev:Havde også dette problem med mit VT20

Det er ikke en fejl... men netop årsagen til at man har muligheden for at at slå overscan til/fra for at skjule støjen i kanten af billedet.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
hans123 skrev:Havde også dette problem med mit VT20

Overscan kan også slåes fra på alle andre Tv. Det skyldes tv-signalerne og i SD-opløsning (standard definition, lavere opløsning end HD), som anvender den stiplede linje som styresignal samt tekst-tv.

Det forekommer ikke på HD-kanaler og sker altså ikke kun på Panasonic Tv, idet det ligger i selve det Tv-signal som modtages.