Log ind med sociale netværk
10 nov 2010, 21:33
#120108
Og det bekræfter jo at der ER forskel på panelerne.
Jeg regner med du nu har samme tv-model, på samme sted i stuen.
Og du oplevet første panel som meget mere støjende end dit nye panel.
Så kan man rolig slå fast at nogle buzzer mere end andre.
Hvordan fik du det byttet?
Prestige service?
Fortrydelsesret?
Eller blot ombytting i butik?
Jeg regner med du nu har samme tv-model, på samme sted i stuen.
Og du oplevet første panel som meget mere støjende end dit nye panel.
Så kan man rolig slå fast at nogle buzzer mere end andre.
Hvordan fik du det byttet?
Prestige service?
Fortrydelsesret?
Eller blot ombytting i butik?
11 nov 2010, 09:22
#120134
Min helt nye PC50S7705 buzzer inte så mycket...Har mye annet som støier mer en tvn...BD spiller er mye værre...
Men...min må lever tilbake...helt sinnsyke retentioner...etter kun noen få minutter så ligger det etterbilder av logoer..eller annet....
Samsung/Hifi Klubben mener det kan være noe feil på panelet.
Vill ikke ha ny tvn siden den ikke støyer så mye..så får se om de bytter bare selve panelet...
Men...min må lever tilbake...helt sinnsyke retentioner...etter kun noen få minutter så ligger det etterbilder av logoer..eller annet....
Samsung/Hifi Klubben mener det kan være noe feil på panelet.
Vill ikke ha ny tvn siden den ikke støyer så mye..så får se om de bytter bare selve panelet...
11 nov 2010, 10:08
#120143
I den forbindelse: Er der nogle som ved hvad de gør med sådan et produkt som bliver leveret tilbage. Bliver det sendt tilbage til producenten for at blive pakket om? Jeg har det lidt dårligt med at levere et produkt tilbage som jeg har siddet og fedtet med i mange dage.
trykkertor skrev:Og det bekræfter jo at der ER forskel på panelerne.Var købt i Elgiganten, så jeg leverede det bare tilbage inden de 14 dage. Dejligt med en kæde som har både en net- og fysisk butik!
Jeg regner med du nu har samme tv-model, på samme sted i stuen.
Og du oplevet første panel som meget mere støjende end dit nye panel.
Så kan man rolig slå fast at nogle buzzer mere end andre.
Hvordan fik du det byttet?
Prestige service?
Fortrydelsesret?
Eller blot ombytting i butik?
I den forbindelse: Er der nogle som ved hvad de gør med sådan et produkt som bliver leveret tilbage. Bliver det sendt tilbage til producenten for at blive pakket om? Jeg har det lidt dårligt med at levere et produkt tilbage som jeg har siddet og fedtet med i mange dage.
11 nov 2010, 18:09
#120198
Insignia skrev: Samsung/Hifi Klubben mener det kan være noe feil på panelet.Men bytter de panelet, risikerer du jo at få et panel der støjer.
Vill ikke ha ny tvn siden den ikke støyer så mye..så får se om de bytter bare selve panelet...
11 nov 2010, 18:11
#120199
Så bliver det:
a: (i nogle tilfælde) prøvet at sælge som nyt (=uærlig, men det sker)
b: solgt til reduceret pris som demo-model eller fortrydelsesvare
HAT skrev: Var købt i Elgiganten, så jeg leverede det bare tilbage inden de 14 dage. Dejligt med en kæde som har både en net- og fysisk butik!Normalt kikker butikken det igennem og ser at intet mangler.
I den forbindelse: Er der nogle som ved hvad de gør med sådan et produkt som bliver leveret tilbage. Bliver det sendt tilbage til producenten for at blive pakket om? Jeg har det lidt dårligt med at levere et produkt tilbage som jeg har siddet og fedtet med i mange dage.
Så bliver det:
a: (i nogle tilfælde) prøvet at sælge som nyt (=uærlig, men det sker)
b: solgt til reduceret pris som demo-model eller fortrydelsesvare
11 nov 2010, 19:45
#120213
Det er kun i sjældne tilfælde at et TV som kommer retur kan sælges som nyt igen. Det er selvfølgelig ikke noget problem, hvis kassen aldrig har været åben, men det er sjældent tilfældet.
Når TVet først har været pakket ud, så er det som regel meget tydeligt at se, hvis man ved hvad man skal kigge efter. F.eks at batterierne sidder i fjernbetjeningen, eller bare det at batterierne ikke længere i den plastik-indhyldning de blev leveret i(For det bliver de altid, de ligger aldrig løst). Poserne der indeholder manual og ledninger er som regel også limet, så her er det tydeligt at se hvis de har været åbnet. Alle disse små ting gør at det ikke længere er en ny-købs oplevelse, og derfor bliver langt hovedparten solgt igen som demo-modeller.
Der er vidst ikke nogen regler som siger at butikken ikke må selve TVet som nyt igen, det er egentligt op til butikken selv hvad de vil ligge navn til. Men tror ikke de sælger et TV med ødelagte plastikposer og fedtede fingre på skærmen, uden også at fortælle kunden det. Det er simpelthen for risikabelt rent omtale mæssigt.
Butikken kan ikke sende TVet retur. Det er 100% butikken der hænger på sin egen ordning. I det her tilfælde 14 dages returret. De helt basale regler siger også, at når du har købt noget i en butik, så er butikken ikke forpligtet til at lade købet gå retur, med mindre det er noget butikken reklamerer med. Dette gælder også selvom produktet aldrig har været åbnet. Det er altså en service butikken yder for kunden, og derfor kan de heller ikke sende det retur til producenten. Det samme gør sig iøvrigt gældende for netbutikker, her er de bare forpligtet til 14 dages returret, dog skal det tilbageleveres i "væsentligt samme stand". Her kan butikkerne selv tolke lidt på det.
I væsentligt samme stand, vil jeg tro også gør sig gældende i butikken. Hvis du f.eks. er ryger, så kan de godt afvise dig, da TVet 100% vil lugte af røg. Dette er ikke noget der sådan lige forsvinder, og derfor bliver "ryger TV", ofte ekstra nedsat som følge af en smallere kundegruppe. Hvis butikken føler at de skal sætte TVet så meget ned at de taber på det i forhold til deres egen indkøbspris, så skal du ikke regne med at kunne levere TVet retur, ihvertfald ikke til fuld pris
Håber det hjælper dig lidt, men hvis butikken tilbyder 14 dages returret, så skal du ikke være bange for at bruge den.
Når TVet først har været pakket ud, så er det som regel meget tydeligt at se, hvis man ved hvad man skal kigge efter. F.eks at batterierne sidder i fjernbetjeningen, eller bare det at batterierne ikke længere i den plastik-indhyldning de blev leveret i(For det bliver de altid, de ligger aldrig løst). Poserne der indeholder manual og ledninger er som regel også limet, så her er det tydeligt at se hvis de har været åbnet. Alle disse små ting gør at det ikke længere er en ny-købs oplevelse, og derfor bliver langt hovedparten solgt igen som demo-modeller.
Der er vidst ikke nogen regler som siger at butikken ikke må selve TVet som nyt igen, det er egentligt op til butikken selv hvad de vil ligge navn til. Men tror ikke de sælger et TV med ødelagte plastikposer og fedtede fingre på skærmen, uden også at fortælle kunden det. Det er simpelthen for risikabelt rent omtale mæssigt.
Butikken kan ikke sende TVet retur. Det er 100% butikken der hænger på sin egen ordning. I det her tilfælde 14 dages returret. De helt basale regler siger også, at når du har købt noget i en butik, så er butikken ikke forpligtet til at lade købet gå retur, med mindre det er noget butikken reklamerer med. Dette gælder også selvom produktet aldrig har været åbnet. Det er altså en service butikken yder for kunden, og derfor kan de heller ikke sende det retur til producenten. Det samme gør sig iøvrigt gældende for netbutikker, her er de bare forpligtet til 14 dages returret, dog skal det tilbageleveres i "væsentligt samme stand". Her kan butikkerne selv tolke lidt på det.
I væsentligt samme stand, vil jeg tro også gør sig gældende i butikken. Hvis du f.eks. er ryger, så kan de godt afvise dig, da TVet 100% vil lugte af røg. Dette er ikke noget der sådan lige forsvinder, og derfor bliver "ryger TV", ofte ekstra nedsat som følge af en smallere kundegruppe. Hvis butikken føler at de skal sætte TVet så meget ned at de taber på det i forhold til deres egen indkøbspris, så skal du ikke regne med at kunne levere TVet retur, ihvertfald ikke til fuld pris
Håber det hjælper dig lidt, men hvis butikken tilbyder 14 dages returret, så skal du ikke være bange for at bruge den.
Beoplay V1 (inkl. ATV) + Beolab 14.4
Beoplay A9
Beoplay A9
Opret konto
For at kunne logge ind skal du være tilmeldt. Det tager kun få sekunder at tilmelde sig, og giver dig langt flere muligheder på boardet. Som tilmeldt bruger kan du desuden få tildelt udvidede tilladelser af en boardadministrator. Før du tilmelder dig bedes du sikre dig at du er bekendt med vore vilkår for anvendelse og relaterede politikker. Læs også reglerne for de forskellige fora når du besøger dem.
Log ind på din konto
