Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej alle

Jeg står og skal købe et nyt fjernsyn. Jeg har været rundt i flere butikker og hørt meget forskelligt fra forhandlerne. Jeg er kommet frem til, at mit valg må stå imellem de her to:

http://www.elgiganten.dk/product/tv-rad ... -40-lcd-tv

http://www.wupti.com/Produkter/TV-HIFI/ ... 5405H.html

Jeg har søgt lidt rundt i forummet og på nettet og hørt både fordele og ulemper ved begge. På den baggrund er jeg kommet frem til, at sony fjernsynet har nogle ekstra funktionerog skulle være lettere at betjene. Billedmæssigt er jeg dog lidt i tvivl om, hvilket er bedst. I butikken virkede det som om, at det fra sony stod lidt bedre end det andet...

Jeg er meget i tvivl - hjælp mig - vil det kunne betale sig at ofre de ekstra 500 kr på sony eller skal jeg gå efter phillips?
Af Steen Bay
Jo, vil mene at EX500 er de 500,- kroner mere værd.
Af Jakob-H81
Tak for svaret. Vil du skrive lidt om - hvad du synes der gør den de ekstra 500 kr værd?
Af Falster
Har selv Philips 42PFL5405H.

Bemærk, at man ikke kan bedømme det med fabriksindstillingerne. Det skal indstilles med den kalibrering, som findes her i f.p. under testen af PFL5605H.

For P taler, at man ikke vil fortryde så mange tommer som muligt.

For S taler de flere features.

P har faktisk kun USB-tilslutning for afspilning af mediefiler og firmware-opdatering. Ingen netfunktioner e.l.
Af Steen Bay
Jakob-H81 skrev:Tak for svaret. Vil du skrive lidt om - hvad du synes der gør den de ekstra 500 kr værd?
Nej, kan desværre ikke pege på noget konkret, det et blot mit indtryk at EX500 generelt er et ganske vellykket TV. Men havde du spurgt om 40EX500 er 1200,- kr. mere værd end det 42" LG LD450N som Elgiganten har på tilbud i denne uge (til 3799,-), så ville jeg nok have sagt 'nej'. ;)

PS - Et 40" Samsung C535 til 3790,- (hos komplett.dk) virker også som et fint tilbud.
Af unickaa
Hej,

Jeg står også og overvejer disse to modeller - er der nogen, der har nogle nye input?

Har læst at brugerfladen i phillips+fjernbetjening ikke er så god... Men kan I anbefale det ene frem for det andet? Eller et andet 40+" TV med 100hz og full HD?
Af BehnReady
unickaa skrev:Hej,

Jeg står også og overvejer disse to modeller - er der nogen, der har nogle nye input?

Har læst at brugerfladen i phillips+fjernbetjening ikke er så god... Men kan I anbefale det ene frem for det andet? Eller et andet 40+" TV med 100hz og full HD?
Philips fjernbetjeningen til xx05 modellerne kræver mange dobbeltklik for at udføre simple funktioner, eksempelvis for texttv eller kanaloversigt, hvilket er lidt irriterende. Problemet kan dog let løses ved at købe en af Philips egne billige multifunktions-fjernbetjeninger, som er langt mere intuitive.

Selve menuer og indstillinger i fjernsynet synes jeg er ganske fine og brugervenlige.