Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej,

Jeg har det problem med mit Samsung UE46c6005 at det tænder af sig selv af og til. Det er irriterende at skulle slukke på stikkontakten hver gang man har set fjernsyn. Er der nogen der har oplevet det samme eller som har et på på en quick-fix af problemet?

Jeg har også stadig lidt clouding selvom jeg har løsnet skruerne på bagsiden en halv omgang

Endelig har jeg efter tilslutning af min PS2'er med et optisk kabel problemer med at få hul igennem. Gode forslag til problemløsning er også her meget velkomne.

Tak for opmærksomheden og venlig hilsen
Af Wiljan
Hej

Jeg har selv en UE46C6005 og har ikke stødt på problemet

Men vær lige OBS på disse ting:

Sker det når solen skinner ind? Solen indeholder en del IR lys og forstyrer IR modtageren ... har selv haft en B&O der tændte af sig selv når solen skinnede på den.

Har du tilsluttet externe enheder der tænder/slukker mens dit TV er slukket. Husker at der i Scart stik er et ben det skifter i niveau for at signalere at TV'et skal skifte til den indgang ... kunne være derfor at den tænder.

Jeg ved ikke hvor nyt dit TV er og dermed om dine batterier i Remoten kunne være halvdøde så CPU'en laver dumme ting og sender comandoer ud... eller hvis der er spildt noget i fjernbetjeningen... eller du har en kat der træder på on/of knappen.... prøv at gemme den væk så du udelukker den

Har du flere detailjer om hvonår det sker?
Hvor ofte?
Sker der andre ting?

Hilsen Wiljan
Brugeravatar
Af Weissbier
PS2'eren og det optiske kabel. Hvordan vil du til slutte det til fjernsynet? Det har ingen optisk indgang. Derimod har det en optisk udgang, men den kan du jo ikke bruge. Hvis jeg skulle tilslutte en PS2, måtte det blive via SCART-stik, og der skulle gerne følge en adapter med til dit fjernsyn, der gør det muligt. Afhængigt af, hvor stikkontakten sidder, er det en udmærket idé at slukke på den, når man har set fjernsyn. Så slukker man for alt "skramlet", der står og suger standbystrøm. Ja, det var bare min mening. 8)