Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af lilcas007
Hej derude!

puha jeg har forvildet mig ud i dette site og har svært ved at gøre mig klog på hvilken skærm jeg ønsker at købe.

Skærmen skal bruges til alm. digitalt TV (98 procent af tiden)og en blu-ray film engang imellem. jeg er ligeglad med 3D features og har ingen holdning til om det skal være plasma/LCD eller LED.

jeg ser en del tv i dagstimerne og har ikke mørklægning men kan self. trække persiennerne for. mit budget er omkring de 15000.- men ønsker ikke at betale for unødige features, men hellere et godt billede. USB indgang og DLNA er dog features jeg godt vil have.

hvor får jeg mest for pengene???
Af Steen Bay
lilcas007 skrev:jeg ser en del tv i dagstimerne og har ikke mørklægning men kan self. trække persiennerne for. mit budget er omkring de 15000.- men ønsker ikke at betale for unødige features, men hellere et godt billede. USB indgang og DLNA er dog features jeg godt vil have.
hvor får jeg mest for pengene???
LCD er nok at foretrække i dagtimerne, og det skal vel også helst være uden reflekterende frontglas. Hvis (tyndt) design ikke er væsentligt, så får man mest for pengene med et 'almindeligt' LCD-TV (ikke LED).
Af Mysen
Hvis du har et budget på 15.000 så følger de ekstra features med om du vil det eller ej. Steen har ret i at LCD klarer dagslys bedre, men det er bare slet ikke alle, der er tale om. Af plasma tv'er, der klarer dagslys flot kan nævnes mit eget PS50c7705 fra Samsung, der roses for sd signalhåndtering eller Panasonics TX-p50v20e eller TX-p46VT20e. Sidstnævnte er nok den pt. bedste skærm på markedet lige nu, men sprænger dog budgettet i størrelserne over de 46"

Du kan se alle anmeldelserne/tests her:
http://www.flatpanels.dk/fokusartikel.p ... 1169844738

Der er også LCD skærme her, men du skal dog være opmærksom på, at dem med glasfront altså ikke klarer reflektioner bedre en Plasma.
Af jesper1980
Jeg købte i går en sony 46" hx800 mest fordi jeg hælder til lcd/led. den fås til 14999 inkl. deres 3d bundle 2 briller, 1 sender og 3d blu-ray afspiller. Er godt tilfreds indtil videre :) købt ved sony center.
Brugeravatar
Af Weissbier
Jeg ville måske overveje den nye Sony KDL-55EX710. Det er et helt nyt og tyndt 55", og jeg har set den til kr. 14.500 på nettet. Mine forældre har lige fået den næsten identiske forgænger EX700 i 52", og det er et flot fjernsyn - også når det er slukket. Samsung har et alternativ, der hedder UE55C6705, men den er ca. kr. 1.500 dyrere.