Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hejsa allesammen!

Har indtil nu ikke rigtig haft nogle problemer med min plasma skærm, har passet så godt på jeg kunne, især med burn-in, med at regulere lysforhold, mm. på skærmen, men nu er der opstået et burn-in, som jeg ikke rigtigt kan komme til at fjerne!

Jeg har brugt jeres screensaver, som man kan hente her på siden, og kørt den flere gange, uden held. Problemet opstår faktisk hvis jeg ser en kanal, hvor der er vandmærke (klassiske problem på plasma), og også generelt når jeg ser tv-kanaler, da jeg åbenbart ikke kan få maksimeret billedet helt, men der er en bjælke i toppen og bunden.
Er det noget i ved om man egentlig kan ændre? Har kigget hele menuen igennem på min skærm..

Er der nogle muligheder for at få repareret det her? Håber virkelig ikke det er noget som er fastbrændt. :/

Tak på forhånd for hjælpen. :-)

Mvh,

Daniel Lomholt, og ha' en skøn ferie (jer der har)
Af miko
Håber at du ikke bare overser skærmbeskyttelse, i billedmenuen. Kender ikke din skærm, på min er der en "Ruller" under "skærmbeskyttelse". Den er bare god at køre når man ikke lige skal se på skærmen i en time eller to og den har fjernet altid alt retention der er opstået med sorte bjælker, tv'logoer, ps3 spillogoer mm.
Good luck!
Af MrDanielson
miko skrev:Håber at du ikke bare overser skærmbeskyttelse, i billedmenuen. Kender ikke din skærm, på min er der en "Ruller" under "skærmbeskyttelse". Den er bare god at køre når man ikke lige skal se på skærmen i en time eller to og den har fjernet altid alt retention der er opstået med sorte bjælker, tv'logoer, ps3 spillogoer mm.
Good luck!
TAkker :)
Kører "ruller"en lige nu, så må vi håbe det hjælper. Er det ikke den som flatpanels.dk også stiller til rådighed ? :)

Havde åbenbart overset dette menupunkt. Hvad med pixelskift, skal jeg også bruge den?
Af miko
Har ligget og rodet rundt i pixelshift med forskellige indstillinger,. Men opnår ikke synlige forbedringer. Tror bare ikke det ændrer området for hvor retention opstår i tilstrækkelig stor forskydning .
Af THM
hvis der er bjælker på alm tv kanaler kan du måske slå 16:9 overscan til, ved ikk hvad det hedder på samsung måske bare 16:9 eller 16:9 tilpasset eller noget i den stil...
Af MrDanielson
THM skrev:hvis der er bjælker på alm tv kanaler kan du måske slå 16:9 overscan til, ved ikk hvad det hedder på samsung måske bare 16:9 eller 16:9 tilpasset eller noget i den stil...
Synes ikke jeg kan få fjernet det. Det er kun nogle gange de er der.

---

Bump

---

Skal lige siges der opstår burn-in MEGET nemt, bare ved at se en halv times tv, men har nok noget at gøre med at jeg har haft burn-in så mange gange nu? Håber i kan hjælpe!