Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Tetris
Nu har jeg haft 2 stk Samsung 7705 plasma på besøg i stuen og efter lidt forhøren omk. Panasonic V20 tror jeg at jeg må erkende at plasma ikke er noget for mig primært pga. buzz og retention.

Jeg har lidt svært ved at finde ud af hvad jeg så skal kigge på for at få det bedste indenfor min prisgruppe.

Min kriterier er:
- Pris: 10-13.000,-
- 46"-55", 50" vil være perfekt.
- Ingen glasfront da jeg har en lys stue.
- Meget gerne mulighed for optagelse på USB men ikke et must.
- 3D er fuldstændigt ligegyldigt.
- Design er ikke så vigtigt men det behøver ikke være 30cm dybt da det skal hænge på en væg.

Er jeg ude i noget Sony EX710 eller har det for store problemer med ujævn belysning?
Er der noget Samsung der er værd at kigge på til den pris? Panasonic?

Al hjælp er meget velkommen.

På forhånd tak. :)
Senest rettet af Tetris 18 okt 2010, 10:00, rettet i alt 1 gang.
Af Steen Bay
Hvis det må være lidt billigere end 10-13k, så kunne et 47" LG LD750N med IPS panel og 200Hz scanninng backlight være en mulighed. Det kan fås til ca. 7.800,- kr.
Af Tetris
Hmm, har lige brugt en halv time på at finde hvad der er om LD750 og det er desværre ikke meget, men det lyder lovende. Ikke noget dårligt bud.
Og at den er billigere gør bestemt ikke noget. :)
Af PeterD
epo555
Gæst

Skrevet: Man 04. okt 2010, 16:44

--------------------------------------------------------------------------------

"Fra Flatpanels.dk"

Hej,

Synes lige jeg ville advare jeg imod dette tv, har måtte returnere et 47ld750, har ikke haft det tændt - DET ER SIMPELTHEN FOR GRIMT!!!

køb det ikke, lige meget hvor meget Steen Bay anbefaler det i diverse indlæg. Teknik er vigtig, men at skulle kigge på en grim lyserød skinnende kant under skærmen fy for satan...

aner simpelthen ikke hvad jeg skal købe nu, vil bare gerne have 42-50 LCD, mat skærm gerne 100hz-200hz
Af PeterD
Du kan f.eks. få et 47" LG LD750N men om det er det værd er spørgsmålet. Se nedenfor..

Tirs 21. sep 2010, 23:04

LG LD750N får ikke lige den bedste kritik på avforums.com,

"Thanks: Gave 0, Got 1 After having spent some time and watched a couple of movies on this model I have to comment the black level. It is simply bad to awfull, just a matter of how good set you've generally been used to. I would say that this is considerably worse than early 2008 LG *6000-series models produced. If I'd try to illustrate the difference it is close to if *LG6000 were to produce a point of reference RGB=0 this unit were comparably around RGB=25to30 level. Just try the difference yourself with Paint or etc. It's that bad. You can't really talk about black here, more like medium dark grey - on a dimmed room that is ofcourse. In a fully lit environment it would hardly make a difference. "
Af Tetris
Haha, nej en lyserød kant er måske ikke lige hvad jeg var ude efter og det andet lyder værre end hvad jeg havde læst om sortniveau andre steder.....
Og den kan heller ikke optage til USB så endnu et minus.

Nogen der har efaringer med Sony's EX710?
Af djondjoe
Jeg har afskrevet alle Sony modeller anno 2010 fordi de simpelthen er så gudsjammerligt langsomme i menuerne og ved kanalskift, og kan jeg bare ikke leve med. Fatter ikke, hvordan de kan lade det slippe igennem tests, at det tager 5 sekunder fra man trykker på Guide knappen og til den kommer frem på skærmen.

Selv springer jeg på Samsung 55C6005 til 13000 kr.
Af lennon
Jeg ville nok gå efter Sony710 .
Men uanset hvad du gør i prisklassen, så bliver det en synlig nedgradering mht billedkvalitet, - i forhold til plasmaen .
Af Steen Bay
Tetris skrev:Hmm, har lige brugt en halv time på at finde hvad der er om LD750 og det er desværre ikke meget, men det lyder lovende. Ikke noget dårligt bud.
Hvad det rent teknisk/billedmæssige (men nej, ikke designmæssige) angår, så burde LD750N kunne ses som en efterfølger til LG's SL8000, som fik en 'Top-anbefaling Award' da det blev testet her på siden, og angående de refererede indlæg fra 'epo555', så kommenterede jeg på dem i de aktuelle tråde :

http://www.flatpanels.dk/flatforum/view ... 524#116524
Af Tetris
lennon skrev:Jeg ville nok gå efter Sony710 .
Men uanset hvad du gør i prisklassen, så bliver det en synlig nedgradering mht billedkvalitet, - i forhold til plasmaen .
I know, men jeg kan simpelthen ikke leve med den buzz de 2 plasma'er havde og da jeg har en søn som elsker sin Playhouse Disney med tilhørende logo, så tror jeg ikke at jeg tør satse på et plasma længere. Playhouse Disney er også i 4:3 og det blev hurtigt tydeligt at det ikke var det bedste at udsætte et plasma for pga. kraftig retention.
Af THM
skal her lige nævnes at samsungen også har meget mere retention end v20, det samme med buzz. har set flere film kort efter hinanden i bioformat uden at se noget som helst retention på G20...
Af THM
et 52" philips 5605h kunne også være et godt bud på lcd fronten, her får du et rigtig godt sortniveau, samt ganske udmærket billede ved at benytte billedindstillingerne fra anmeldelsen her på siden.
Af Tetris
djondjoe skrev:Jeg har afskrevet alle Sony modeller anno 2010 fordi de simpelthen er så gudsjammerligt langsomme i menuerne og ved kanalskift, og kan jeg bare ikke leve med. Fatter ikke, hvordan de kan lade det slippe igennem tests, at det tager 5 sekunder fra man trykker på Guide knappen og til den kommer frem på skærmen.

Selv springer jeg på Samsung 55C6005 til 13000 kr.
Ved du om det evt. kunne være afhængig af hvilken udbyder man får sit signal fra?