Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Kristian58
Skal have TV i soveværelset.

2-3 meters afstand. - Hvor stort?
Der skal være DLNA over LAN. (muligvis via eks. WD box, men helst native i TV)
Der skal være ordentlig lyd.
Det skal vægmonteres.
Prisklasse 2000 - 4000k (kan afviges)

Betragtningsvinkel er ikke så vigtigt da det kun skal ses lige fra sengen.

(Har ledt efter noget som kan spejle mit PC-skrivebord m. lyd direkte til TV over LAN, men det findes vist ikke??)
Brugeravatar
Af MigSelv
Kristian58 skrev:Skal have TV i soveværelset.

2-3 meters afstand. - Hvor stort?
Der skal være DLNA over LAN. (muligvis via eks. WD box, men helst native i TV)
Der skal være ordentlig lyd.
Det skal vægmonteres.
Prisklasse 2000 - 4000k (kan afviges)

Betragtningsvinkel er ikke så vigtigt da det kun skal ses lige fra sengen.

(Har ledt efter noget som kan spejle mit PC-skrivebord m. lyd direkte til TV over LAN, men det findes vist ikke??)
Ordentlig lyd, findes stort set ikke i fladskærme. Lyden er næsten proportional med kabinettets tykkelse, tynd skærm= tynd lyd. Den eneste acceptable lyd ( bortset fra mit tidligere PZ800 plasma ), er vores Philips LCD i soveværelset 5404H. Dette opfylder ellers ingen af dine krav, men tror dog alligevel, at de lidt "tykkere" Philips har markedets "bedste" lyd.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Philips har generelt OK lyd i deres TV, men HIFI det får du altså ikke i den beskedne prisklasse. Hos Philips skal du op i 7000-serien for at få DLNA og så er priserne pludselig ikke helt så lave.

Sony EX500 kan fås ned i eks. 32" og her vil du få DLNA til en pris lige omkring dit budget.
Af Kristian58
Tak for input.

Jeg vil stadig kunne se en ordentlig film i sengen, det skal ikke bare være et TV til at falde i søvn til.

Hvad kan i anbefale, hvis jeg går op til 5000 og uden DLNA. (Så må jeg finde en WD live box eller lignende senere)
Af Mysen
Samme model, som Yakken nævner blot 40" : KDL-40EX500

Samsung le40c535

Panasonic TX-P42X20e

mange valg...
Af Kristian58
Mysen skrev:Samme model, som Yakken nævner blot 40" : KDL-40EX500
Samsung le40c535
Panasonic TX-P42X20e
mange valg...
Er blevet hooked på LE40C550. Jeg kan finde den på Samsung.com på deres tyske side, her promoveres den med "Anynet+", men ikke noget konkret om DLNA,

På andre shop sider står der decideret "DLNA".

Kan nogen bekræfte at det er DLNA og ikke noget særligt samsung lukket system? Er der ellers noget jeg skal være opmærksom på med netop denne skærm?
Af Steen Bay
Kristian58 skrev: Er blevet hooked på LE40C550. Jeg kan finde den på Samsung.com på deres tyske side, her promoveres den med "Anynet+", men ikke noget konkret om DLNA,
Den danske version med DLNA hedder LE40C575.
Af Kristian58
Steen Bay skrev:
Kristian58 skrev: Er blevet hooked på LE40C550. Jeg kan finde den på Samsung.com på deres tyske side, her promoveres den med "Anynet+", men ikke noget konkret om DLNA,
Den danske version med DLNA hedder LE40C575.
Er sku nok derfor det kun er Cinemagic der har den anden version. Er der en grund til at jeg gerne vil have en dansk version? Nu er valget jo så mellem en 37 til samme pris som den LE40C550 eller den nævnte LE40C575 til 600 mere.

http://www.cinemagic.dk/shop/40-samsung ... 5932p.html