Brug denne kategori til at tale om digitale såvel som analoge tv-tunere, samt andet modtageudstyr

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej forum,

Jeg er ny her, og har et spørgsmnål specifikt til Sonys Playtv. Jeg har søgt rundt på nettet fundet frem til at playtv kun kan benyttes til DVB-T, altså primært til antenne. Så vidt jeg kan se modtager vi tilfædigvis DVB-T signal gennem kabeltv se:

http://www.dsa-net.dk/?Foreningen&id=64

Kan vi så også benytte playtv? eller er der en grundlæggende forskel på det signal der modtages via antenne ift. kabel?

Mange tak for hjælpen

Thomas
Af rapsac
Jeg bor i en ejerforening hvor vi har fællesantenne. Signalet kommer ind med parabol men bliver så sendt ud til den enkelte husstand som et DVB-T signal. Det gør at jeg kan bruge Play-TV.

Hvis du på dit tv kan se, at du modtager DVB-T signal bør du kunne bruge Play-TV
Af chrfog
alle sd-kanalerne skulle ikke være noget problem, jeg er dog lidt i tvivl om playtv har mpeg4-tuner, hvilket selvfølgelig vil have indflydelse på optagelse af hd-kanalerne
Af Laksefisker
Kunne jer der har playTV ikke skrive lidt om hvordan det fungerer. JEg mangler en optagefunktion, men har en PS3. Så vidt jeg kan læse mig til er playTV ikke introduceret i DK. Kan se at eks. coolshop sælger den engelske version. er det noget problem at den er engelsk?

Er det ikke korrekt at det er en lille ekstra boks som man tilslutter PS3 og kan så optage DVB-T signaler. Kan man kode den til at optage når man er væk og lignende uden fjernsyn er tændt?

Er der ellers noget positivt/negativt at sige om det ifht. en decideret HDD optager med tuner der jo koster en del mere?
Af Cutter
Du kan sætte sproget til Dansk i menuen.

Man kan godt sætte den til at optage, selv når den er slukket,,, Du skal bare gå ind og vælge det program, du vil optage, og så kan du slukke PS3'en og dit Tv. Så starter den selv op for PS3'en når den skal optage :)
Af teandersen
Tak for de hurtige og præcise svar! Jeg må ud og have sådan en boks :)

v.h.
Thomas
Af Laksefisker
Ja det lyder som en billig måde at få en optage mulighed når man i forvejen har en PS3. Og dejligt at slippe for endnu en enhed under fjernsynet.
Af teandersen
Hej Forum.

For lige at give en update på mit indlæg. Jeg har købt en Playtv fra coolshop.dk, det fungerer fint med mit kabel-tv (som hos mig er DVB-T signal).

Jeg kan dog ikke optage eller se DR-kanalerne (alle sammen, K, HD, ramasjang osv.) og heller ikke tv2. Men ingen problemer med alle andre kanaler.

Har nogen haft samme problem og kender en løsning? det er jo noget af en begrænsning ikke at kunne optage de to kanaler.

Ellers fungerer alt fint. Jeg kunne i starten ikke optage lyden i HD-kanalerne, men fandt ud af at man skal indstille lyden til at være "engelsk" når man optager disse kanaler (f.eks. Discovery HD), spørg mig ikke hvorfor, men det virker.

Ellers lader det til at være et virkeligt godt produkt, fantastisk erstatning for en stor harddiskoptager.

Venlig hilsen
Thomas
Af Cutter
Jeg har ingen af den slags problemer med min boks.
Måske kan jeg hjælpe dig, men jeg har ikke tid før på søndag,, så du må vente lidt ;)
Af teandersen
Ok, tak for det. Det må næsten være noget med standard-instillingerne, kan bare ikke gennemskue hvordan.

V.h. Thomas.