Debat af mediebokse, mediestreamer og mediecentre. Platforme, apps, streaming.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej, jeg går og overvejer at købe en WD tv Live til at se mine HD film og serier fra til mit Panasonic G20.
Men hvordan fungere det når jeg skal se film via den, skal jeg ligge det over eller have en ekstern harddisk eller hvordan fungere det?
Tak for hjælpen!
Af mhca
Det er mit indtryk af WD TV Live streamer fint over netværket. Dog vil jeg tro, at kilden skal være i kabelforbindelse med WD TV og ikke være trådløst forbundet til en router.

Jeg har indtryk af, at der er mange brugere på http://hol.dk, der har WD TV. Du kan også oprette en tråd der, hvis du ikke får nok respons herinde.
Af Kryptonite
Jeg har selv en WD TV live boks så jeg kan komme med lidt input :)

Du kan enten tilslutte en harddisk via USB eller køre det over netværk. På WD's hjemmeside kan du finde en liste over trådløse netværks adaptorer som kan bruges sammen med boksen hvis du ønsker at køre trådløst.

Trådløs streaming går fint med dvd og som regel osse med 720p filmklip men det begynder at knibe hvis du vil streame 1080p filmklip, der er du nød til at have et kabel hen til din router.

Du kan så enten vælge at have din PC tændt og dele en mappe der så WD boksen kan finde og streame fra eller du kan købe en netværks harddisk (NAS) som jeg gjorde (du fortryder det ikke) :).

Fordelen ved en NAS er at du ikke er nød til at tænde din PC hver gang du vil se noget, den står altid tændt og er klar når du vil se noget. Alle dine PC'er på dit netværk kan se denne NAS og overføre filer eller hente filer fra den.

Jeg var selv ret ny i det med en NAS så jeg købte bare en billigt NAS fra WD på 2 TB til 1.500,- og så var jeg igang og den fungerer upåklageligt.

Konen var osse glad for at vi endelig kunne gemme alle vores DVD film væk da jeg nu har lagt dem alle ind på NAS'en 8)

Spørg endelig løs hvis der er mere du / andre gerne vil vide om WD TV Live boksen. Den er alle pengene værd :)
Af Major Awesome
@Kryptonite: Tak indlægget, der blev jeg sku lidt klogere, men jeg har bare lige et enkelt sprøgsmål.
Det er fordi jeg skal til at købe mig et surround sæt og de kan so bekendt godt gå hen og blive dyre, så det er meget vigtigt for mig at jeg kan se mine film med surround lyd. :)
Af Kryptonite
Nu har jeg desværre ikke selv noget hifi anlæg endnu så der kan jeg desværre ikke hjælpe dig. Men jeg går udfra man bare kører hdmi ind i surround anlægget og så hdmi op i fjernsynet.

Som sagt ikke noget jeg har prøvet men går udfra den så sender hvad lyd der nu er på filmen videre til anlægget og så kører det bare :) Der er to indstillinger på WD boksen, Stereo eller digital, jeg bruger bare stereo ned i et gammelt anlæg, men ved hdmi skal den nok sættes til digital.
Af Kristian58
Nu I taler om NAS vil jeg lige spørge om i kender til systemer hvor jeg kan streame mit signal direkte fra PC til skærmen, altså hvor den ikke har en specifik film, men bare skal klone mit skrivebordsbillede så jeg kan surfe eller spille på mit TV med et wireless keyboard som interface.
Af BigAl
Kristian58 skrev:Nu I taler om NAS vil jeg lige spørge om i kender til systemer hvor jeg kan streame mit signal direkte fra PC til skærmen, altså hvor den ikke har en specifik film, men bare skal klone mit skrivebordsbillede så jeg kan surfe eller spille på mit TV med et wireless keyboard som interface.
Det kan, så vidt jeg ved, ikke lade sig gøre trådløst.
Af Kristian58
BigAl skrev:
Kristian58 skrev:Nu I taler om NAS vil jeg lige spørge om i kender til systemer hvor jeg kan streame mit signal direkte fra PC til skærmen, altså hvor den ikke har en specifik film, men bare skal klone mit skrivebordsbillede så jeg kan surfe eller spille på mit TV med et wireless keyboard som interface.
Det kan, så vidt jeg ved, ikke lade sig gøre trådløst.
Det skal være kablet, det eneste jeg vil have er det rå PC-signal incl lyd (skrivebordet) direkte til mit TV i soveværelset. (Det trådløse var for at sige at jeg har tænkt på hvordan jeg vil styre min PC fra soveværelset)