Emnet er Blu-ray og harddiskoptager-bokse af alle arter

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Jeg vil købe en ekstern harddisk og sætte til mit nye TV.
Det er fordi så kan jeg slippe af med min Yousee box.

Hvilken harddisk vil i anbefale til dette brug?
Jeg har selv tænkt på en Western Digital 500GB
Af DWB
Jeg har samme spørgsmål, blot lidt mere generelt:

Er der nogen specielle krav/præferencer til en harddisk, som man gerne vil tilslutte et TV som understøtter HDD optagelse via USB?
-2,5" eller 3,5"?
-Med eller uden ekstern strømforsyning?
-Andet?

På forhånd tak
Af samsungdk
Hej

Jeg vil Anmbefale en Samsung S2 Eller evt en Belkin Harddisk, Jeg har testet begge to og det virker perfekt.

HUsk i kan optager via Programguiden 14 dage frem, Timeshift, og manual optage, og lave en manual timer optagelse, Dette gøres via Kanal administratione, tryk derefter på tools og vælg optagtid. så kan du sætte den til at optage manuelt timer.

SamsungDK
Af DWB
Tak for svar (som jeg tolker som værende lettere "farvet" :) ). Men jeg vil kigge på dine forslag med et åbent sind! Ind til videre har jeg tilsluttet en WD 3,5" 500 GB HDD som jeg fandt i gemmerne - den fungerer fint som en midlertidig løsning. På sigt ville jeg dog gerne have en 2,5" uden ekstern strømforsyning, så den ikke sluger strøm når fjernsynet er slukket.

Med din "bonusinfo" om optagefunktionen i mente, så lyder det som om du er rette person for følgende ekstraspørgsmål:

Kan jeg ikke få vist programguiden sorteret efter Genre? Dvs. "Underholdning", "Film", "Børn & Unge" osv., som programmerne er tagget med fra kanalens side. Jeg synes ikke kanaloversigten er særlig overskuelig i forhold til at finde de programmer jeg gerne vil optage. Det kunne jeg på mit gamle TV, men har ikke fundet denne funktion på mit nye Samsung PS50C7705. Håber du kan hjælpe - på forhånd tak
Af samsungdk
DWB skrev:Tak for svar (som jeg tolker som værende lettere "farvet" :) ). Men jeg vil kigge på dine forslag med et åbent sind! Ind til videre har jeg tilsluttet en WD 3,5" 500 GB HDD som jeg fandt i gemmerne - den fungerer fint som en midlertidig løsning. På sigt ville jeg dog gerne have en 2,5" uden ekstern strømforsyning, så den ikke sluger strøm når fjernsynet er slukket.

Med din "bonusinfo" om optagefunktionen i mente, så lyder det som om du er rette person for følgende ekstraspørgsmål:

Kan jeg ikke få vist programguiden sorteret efter Genre? Dvs. "Underholdning", "Film", "Børn & Unge" osv., som programmerne er tagget med fra kanalens side. Jeg synes ikke kanaloversigten er særlig overskuelig i forhold til at finde de programmer jeg gerne vil optage. Det kunne jeg på mit gamle TV, men har ikke fundet denne funktion på mit nye Samsung PS50C7705. Håber du kan hjælpe - på forhånd tak
Hej DWB

Send mig venligst en mail og noter din mail adresse så kigger jeg på det med det samme. Jeg har samme skærm.

SamsungDK
Af Snurrerundtlyd
DWB skrev: -2,5" eller 3,5"?
-Med eller uden ekstern strømforsyning?
Det er sådan set samme spørgsmål stillet på to forskellige måder. Fordi alle 3.5'' USB-harddiske kræver ekstra strømforsyning, mens ingen 2.5'' USB-harddiske har ekstra strømforsyning men bliver forsynet via USB stikket, da de bruger langt mindre strøm end 3.5'' harddiske gør.

1 times 720p eller 1080i HDTV-optagelse fylder ca. 2 GB ifølge en sælger as Samsung TV jeg talte med.
Af DWB
=> Snurrerundtlyd: Tak for input. Jeg havde det på fornemmelsen, men var ikke helt sikker på om alle 2,5" var uden ekstern strøm.

Men ved du så, om der er noget "problem" i at bruge 2,5" med det lavere strømforbrug? Min logik er noget i retning af at de måske ikke er helt så driftsikre/pålidelige som 3,5" - lidt analog laptops vs. desktops hvor de bærbare i regelen er mindre robuste end deres stationære modparter.
Af CVN
Hej

Er der nogle der ved hvordan man kan få bedre optage muligheder end 14 dage frem funktion ved Samsung?

Jeg er vant til Windows Media Center og vil gerne kunne anvende mulighederne derfra.
Jeg får Samsung UE55C8705 og motorola TV boks med WAOO som indholdsudbyder.

Kan jeg ikke tilslutte mit media center digitalt på en måde?
Af DWB
Jeg har ikke nogen erfaringer med Media Centers, så jeg kan desværre ikke hjælpe dig. Men kan udmærket godt genkende dit problem - Samsungs optagelsesfeatures er decideret ringe. Jeg kom fra et NAD tv fra Hifi klubben, som havde langt flere og bedre optagelses muligheder. Det interessante er, at Hifi-klubben anbefalede Samsung fremfor deres "eget" NAD, fordi "de måtte erkende at Samsung var bedre til at lave software". Derfor blev jeg dybt skuffet, da jeg blev klar over hvor dårlige optagelsesfeatures mit PS50C7705 har. Det kan godt være menuerne ser godt ud, men det hjælper jo ikke så meget, når der decideret mangler oplagte features.

Meget skuffende i et tv i den prisklasse. Så hvis Samsung læser med, så er her en klar opfordring til at gøre noget ved det i en software opdatering! Jeg tænker på features som:
-Faste, gentagne optagelser
-Visning af programmer filtreret per kanal eller genre, hvilket kunne give langt bedre overskuelighed i programoversigten
-Konfigurering af hvor lang tid før og efter en start/sluttidspunkt en optagelse skal starte/slutte
-Håndtering af optagelser på disken. Navngivning, opsplitning, kategorisering, inddeling i foldere, bogmærker osv.
Senest rettet af DWB 13 okt 2010, 20:32, rettet i alt 1 gang.
Af netfors
Jeg bruger en 2.5" 500gb Iomega hdd, og den fungerer fint til mit PS50C7705. Men jeg er meget enig i, at pvr funktionen i tv'et er for ringe :(
Det er fint man kan optage med guiden. Men nu har jeg 3 gange været ude for at der mangler det sidste minut af programmet !:( På min "gamle" Canal Digital boks med hdd har man mulighed for at forskyde start og slut tidspunkt! Denne funktion mangler efter min mening i tv'ets pvr funktion! Som det er nu, sætter jeg altid næste program til optagelse også, ellers mangler slutningen næsten altid ::l
Nu har jeg lige set at man kan lave en manuel timer! Det har jeg ledt efter længe. Men den har Samsung da fået gemt rigtig godt væk ;;) Jeg prøvede også at finde den i manualen, men der står ikke meget om hvordan pvr funktionen virker? ::l
Af Mysen
netfors skrev: Nu har jeg lige set at man kan lave en manuel timer! Det har jeg ledt efter længe. Men den har Samsung da fået gemt rigtig godt væk ;;) Jeg prøvede også at finde den i manualen, men der står ikke meget om hvordan pvr funktionen virker? ::l
Del ud, del ud af dine opdagelser :)