Debat af skærmeteknologi, nutidens såvel som fremtidens. LCD, plasma, OLED samt HD, 4K, 8K, HDR mm.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af metalgear
Hej
Jeg vil lige høre om du rasmus ved hvornår testen på LG PX950 er klar,for det virker som et spændende tv. :)
Af Gaco
Han er stødt på nogle problemer problemer og skal have tilsendt et nyt TV sæt, skrev han i kommentarfeltet til nyheden om modtagelsen. Så det er ikke til at vide hvor længe der går :o

I mellemtiden kan du læse mine indtryk her (jeg fik 60" udgaven her for et par uger siden): http://www.avsforum.com/avs-vb/showthread.php?t=1277405
Af metalgear
hej
tak for svar. jeg har set siden men jeg er ikke ret god til at læse engelsk.
det er lidt nemmer at tale :s
Senest rettet af metalgear 30. sep 2010, 08:45, rettet i alt 1 gang.
Af Mysen
metalgear skrev:hej
tak for svar. jeg har set siden men jeg er ikke ret god til at læse engelsk.
det er lidt nemmer og tale :s
så kan jeg oversætte. _men kun en simpel version
Godt:
Flotte farver, god betragtningsvinkel, lækker billedkvalitet og flotte bevægelser. God 3D kvalitet, men mangler flere oplevelser med dette til en endelig bedømmelse. Absolut ingen buzz. Minimum retention.

Mindre godt:
Sortniveau, input lag
Af Gaco
Til det kan jeg lige tilføje:

Uden at være helt sikker, synes jeg umiddelbart at TV'et buzzer en lille bitte smule mere end da jeg fik det, det steg lidt i perioden 2-4 dage efter jeg havde fået det, men er ikke steget mere, og er absolut stadig på et meget lavt niveau, helt acceptabelt for mig som ellers er jeg 'buzzofob'.

Input lag - synes i starten det var slemt, men jeg testede til dels spil som i sig selv havde indbygget input lag, og jeg har lige spilelt Halo: ODST igennem og det var ikke kun spilbart men en virkelig god spiloplevelse. Jeg er langtids PC gamer og har spillet mange FPS spil, så det var en lettelse at finde ud af at det dels afhang af spillene selv og dels var en tilvænningssag.

Til minus kan jeg også tilføje lejlighedvist crosstalk under 3D. Langt det meste af tiden ses det ikke, nogle få gange ses det lidt, men på en specifik bane i Motorstorm 3D Rift var det ret slemt nogle steder. Wipeout HD var også lidt crosstalk plaget, men StardustHD var helt crosstalk fri. Jeg ved ikke om selve spilkoden kan spille ind, eller om det kun handler om bestemte lys- og farvekontraster som 3D kæmper med (jeg ved at det sidste er tilfældet, spørgsmålet er om det første også spiller ind). Men betragtningsvinklerne under 3D er også rigtig gode, man kan virkelig bevæge sig rundt om TV'et uden problemer.

En negativ ting mere: Ingen ARC (Audio Return Channel), dvs. man kan ikke få ført lyden tilbage gennem det samme HDMI kabel der løber mellem TV og Receiver. Jeg ser næsten aldrig TV så det er ikke så ærgeligt for mig, men det er da lidt skuffende at LG har været dovne på området; det ville garanteret ikke have været svært eller dyrt at implementere.

Men alt det positive står ved magt, det er virkelig et lækkert TV (i en lækker størrelse, undervurder ikke betydningen af 60"!) på næsten alle måder :)
Af metalgear
En negativ ting mere: Ingen ARC (Audio Return Channel), dvs. man kan ikke få ført lyden tilbage gennem det samme HDMI kabel der løber mellem TV og Receiver. Jeg ser næsten aldrig TV så det er ikke så ærgeligt for mig, men det er da lidt skuffende at LG har været dovne på området; det ville garanteret ikke have været svært eller dyrt at implementere.

hvad mener du? skal der så være 2 kabler op til tv`et eller hvordan hænger det sammen. Jeg har aldrig rigtig forstået det med hdmi 1,4
Af Gaco
Hvis du har et højtalersystem der er koblet op til en receiver, har du jo traditionelt skulle have et lydkabel fra TV'et ned til receiveren for at kunne få lyden fra TV kanalerne ud i højtalerne. Med HDMI 1.4 ARC bruger den blot det eksisterende HDMI kabel der går fra receiver til TV, og som traditionelt bare har skulle overføre billede/lyd til TV'et, men med HDMI 1.4 ARC også kan føre lyd fra TV'et.

Men lige for at gøre det klart: som negativ ting er det i småtingsafdelingen (i hvert fald for mig, ingen tvivl om det...
Af reneaalborg
Nogen der kender tidshorisonten på Rasmus´s anmeldelse af LG PX950?

Står og skal til at tage en beslutning snart, og det virker som om man får meget TV for fornuftige penge, men har det bedst med lige at have en ekspertmening inden køb :)
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
Tv'et bør være med på Electro Days 2010 messen her i weekenden, hvis man gerne vil opleve det. :)

Jeg skulle gerne modtage det igen herefter. Dog med forbehold for at det skydes lidt yderligere.
Af Morten_J LG
Kan bekræfte at TV'et ER med på Electro Days!
Af metalgear
Det lyder godt. men kommer der ikke snart nogle flere forhandler så prisen kan blive presset lidt.
Af Morten_J LG
Hej Metalgear,

Modellen er frit tilgængelig for alle forhandlere.
Af metalgear
hej
Rasmus jeg har set at du har testet tv`et for BT eller EB , vil det sige at der snart kommer en test op herinde? :)