Debat af tilbehør og andre hardware-emner, som ikke hører ind under de andre fora

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Feller
Hej
Jeg har følgende udstyr:
-Computer med 6 mini-jack porte, 1 optisk udgang og 1 coax udgang.
-PlayStation 3 med 1 optisk udgang
-Panasonic G20 (42") med bl.a. 1 optisk udgang.

Jeg vil gerne have koblet så meget som muligt til mit Logitech Z-5500 højtalersæt (se billedet).

Jeg kommer til at spille spil og se bluray på min ps3, så der skal lyden helst være høj kvalitet. Jeg vil høre musik og også se nogle film over min computer, så her skal lyden også være af høj kvalitet. Mht. til lyden fra fjernsynet (fx hvis jeg ser DVB-C programmer), så er det ikke vildt vigtigt at dette kommer ud af Z-5500. Højtalerner i tv'et er nok.

Hvordan ville i forbinde det hele? Pt. har jeg kun sat højtalerne til min computer. Dette er vha. et optisk kabel og det fungerer rigtig godt, da højtalerne så selv finder ud af om det fx er DTS, Dolby Digital eller lign.

På forhånd tak

[img]http://felixdrud.eu/z5500-cc-bak.jpg[/img]
Af Gadeberg87
Når du nu skriver at lyden i tv'et er nok, kan du jo bare forbinde Computer med coax, og ps3 med optisk.
Af Feller
Okay, måske lidt forkert formuleret. Målet er at få det hele tilsluttet. Tv'et har dog lavest prioritet. Er det ikke muligt at sende lyden fra PlayStation gennem fjernsynet? Fx lyd gennem hdmi kablet og så bare forbinde fjernsynets optiske udgang til højtalerne?
Af Gadeberg87
Du vil sagtens kunne få lyd ud på den måde. Men det vil aldrig blive DTS eller Dolby Digital. Og det kan jeg forestille mig du meget gerne vil med bluray og ps3.

Du kan også gøre som smitty skriver. Købe en optisk swich! Det er den eneste mulighed jeg lige ser for at kunne forbinde det hele, på den bedste måde!
Af Feller
Tak for hjælpen :) jeg tror jeg køber en toslink switch. Er der kvalitetsforskel på coax og optisk?
Af Gadeberg87
Så vidt jeg ved er der ikke den store forskel. Til korte afstande er coax vist nok bedst, og optisk er godt til lange afstande, da det er lys, og har derfor ikke tab over afstand. Men tror at til langt de flestes forbrug er det stort set det samme.