Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af 05frba
Hej alle,
Jeg er blevet den heldige ejer af samsung ps50c7700, men jeg har dog et stort problem, og det er, at jeg ikke kan vælge 'Danmark' i 'lande'-menuen eller finde nogle kanaler via mit kabel-tv, når jeg skal søge kanaler.

Jeg læste inden mit køb på et andet forum, at den eneste forskel, der var på ps507705-modellen og den, jeg har købt, ps50c7700, er, at 00-modellen er den europæiske model og 05-modellen er den nordiske model. Den eneste forskel der var på disse to modeller er, at samsungs forsikring vidst ikke dækker på den europæiske model ligesom den gør på den nordiske. Dette kunne dog løses ved at man købte sig en forsikring ved siden af, der dækkede selvom man havde den europæiske model.

Så jeg tænkte, det var bedst at købe 00-modellen, idet jeg her får 3D-briller med i købet og kunne købe 4-års forsikring med i købet til næsten samme pris som den nordiske model alene.

Da jeg så satte min fjernsyn op og det hang der på væggen så pænt og nydeligt, manglede jeg bare at søge kanaler, men det kan jeg ikke!! Den kan ikke finde nogen, og jeg har oven i købet været inde og tjekke med stofa's kanalsøgningsformular og de MHz man skal søge på, men selv det har jeg ikke mulighed for at vælge i menuen, der er kun frekvenz i KHz.

Hvad gør jeg?! - er der nogen, der også har købt denne europæiske model og ved, hvad man skal søge på, evt. hvilket land man skal vælge (man kan ikke vælge nogle nordiske lande selvf.).

Hjælp ! :s O-O
Af abemand666
Jeg kan desværre ikke hjælpe, men vil bare lige gøre opmærksom på at der også følger briller med til den nordiske udgave.
Af 05frba
Nej, jeg er temmelig sikker på, at der netop ikke følger 3D-briller med.. Jeg ringede nemlig personligt til Cinemagic, som jeg har købt det fra, og spurgte om det kunne være rigtigt.. Og så vidt jeg husker, så følger der ikke briller med til 05-modellen..
Af abemand666
05frba skrev:Nej, jeg er temmelig sikker på, at der netop ikke følger 3D-briller med.. Jeg ringede nemlig personligt til Cinemagic, som jeg har købt det fra, og spurgte om det kunne være rigtigt.. Og så vidt jeg husker, så følger der ikke briller med til 05-modellen..
Ikke desto mindre, så er du altså galt på den. Jeg har haft to af dem hjemme fra to forskellige forhandlere og der fulgte briller med til dem begge. Derudover, tjekkede jeg også hos en tredje forhandler hvor der også fulgte briller med.

Det står i øvrigt også på Elgigantens hjemmeside: http://www.elgiganten.dk/product/tv-rad ... -plasma-tv
Af Søren A
cinemagic giver ingen briller med men el-giganten eller wupti følger der briller med :)
Af abemand666
Søren A skrev:cinemagic giver ingen briller med men el-giganten eller wupti følger der briller med :)
Og alle mulige andre steder. Jeg købte hos Befro og tjekkede hos Computersalg. Så det skulle godt nok undre mig, hvis det skulle være anderledes alle mulige andre steder.

Enten har Cinemagic personen være misinformeret, eller også ville han hellere sælge et af de parallelimporterede de havde på lager.
Af Søren A
det var bare for at nævne nogle :) ....men ved cinemagic følger der ingen med
Af 05frba
okay, er jeg selvf. ikke så glad for at høre.. Øv! :s

Men tilbage til hovedproblemet..

Kan nogen hjælpe mig med kanalerne? er virkelig desperat nu :(( O-O :s
Af noxity
Du skal bare vælge "Andre" som land.

Og så skal du vælge den søgemulighed som giver dig mulighed for at indtaste dit netværk-id. Kan ikke huske hvad det er for en, men det er ikke den som den vælger som standard.

Du kunne jo også lige fortælle hvad du har af TV-udbyder
Af 05frba
Jeg har stofa kabel-tv .. skal du bruge mere info ?

Vil prøve og se om jeg kan finde det med netværks-id ..
Tak indtil videre ..
Af noxity
Har tuneren problemer med at finde kanalerne, kan du manuelt indtaste følgende:
Frekvens: 346 MHz (346000 kHz)
Netværks-ID: 0
Modulation: 64 QAM
Symbol rate: 6900 KS

Taget fra stofa.dk
Af 05frba
tak skal du have, det prøver jeg i morgen så snart jeg får tid :)
håber det virker ..
Af 05frba
Problemet er løst, jeg takker så inderligt og hold da op hvor er jeg glad for det fjernsyn, er virkelig et smukt design med en imponerende billedkvalitet..

Tak for de hurtige besvarelser..