Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej gutter,

Jeg købte et LG PK950N for ca. 3 måneder siden og har været mere end lykkelig for det.
Fantastisk billede, lækkert design og en god pris.
Da jeg købte det, var der ingen pixelfejl eller noget der lignede problemer med skærmen.

Men idag sad jeg så og så almindeligt tv på den, da en pixel begyndte at blinke grønt midt i det hele.
Jeg prøvede at slukke og tænde, men det løste ingenting.
Når står pixelen (kun en enkelt) og blinker helt random hele tiden... Er der noget med at da det er en N-model, at de kommer og skifter det uden beregning? Den er købt hos JustBuyIt der netop reklamerede med den berømte LG Nordic garanti.

Nogen gode råd til hvordan jeg skal gribe det an? Måske nogen der prøvet lignende?

På forhånd tak,
/Martin
Af mbmahs
Så fik jeg oprettet en reparationssag hos ServiceCentret som håndterer reparationer for LG Nordic. Og ganske rigtigt ser det ud til at de kommer og afhenter uden beregning.

Nu har jeg så lige sendt dem en mail, for at høre om de kan have et erstatnings-tv med når de kommer, da jeg jo ikke går ud fra at de kan skifte et plasma panel?

Det kunne også være rart, ikke at skulle undvære et fjernsyn, mens de konstaterer at de ikke kan rette det :)

Jeg holder Jer lige opdateret hvis nogen er interesseret i hvordan reparationsforløb på LG nordic produkter forløber.. Der har jo været lidt historier om at det ikke fungere så godt som lovet..

/Martin
Af TripleD
Ej sikke da noget skidt. Det var da godt nok godt og grundigt trælst.

Men du må da meget gerne holde os opdateret om hvordan det forløber sig, ville jo være rart at vide hvis man selv investerede i et LG i den kommende fremtid :-)
Af abemand666
mbmahs skrev: Nu har jeg så lige sendt dem en mail, for at høre om de kan have et erstatnings-tv med når de kommer, da jeg jo ikke går ud fra at de kan skifte et plasma panel?
Jeg tror bare de skifter panelet. Det tilbød Samsung mig ihvertfald da jeg havde pixelfejl.
Af mbmahs
Så fik jeg det på plads.
Det var ikke nemt når Forhandleren siger jeg skal ringe til LG og LG siger jeg skal snakke med forhandleren...
Det endte så med at forhandleren (JustBuyIt - stor ros til dem) ringer til LG og så ringer de så til mig og aftaler afhentning og ombytning... Sikke et cirkus...

De kommer så og afhenter TV'et på torsdag og jeg får så tilsendt et ny tv ca 1 uge efter.

Det er selvfølgelig fedt at jeg får et helt ny tv, pga. 100% pixelfejl garantien, men det er lidt skidt at jeg skal vente på kreditnota går igennem fra LG til forhandler, før forhandleren kan sende mig et nyt.. :/

Dvs. jeg skal regne med en uge uden fjernsyn, og så kan jeg bare håbe og bede til at jeg får en model der er 100% lydløs som den jeg nu har sendt til rep..
Af mbmahs
Nå, det gik faktisk hurtigere og mere effektivt end forventet.

Fjernsynet blev hentet en dag senere end først aftalt, da fragtmanden glemte at ringe 30min før ankomst, så jeg kunne være hjemme. Han kom istedet om fredagen og det forløb helt uden problemer.

Allerede om mandagen blev jeg ringet op af JustBuyIt at han kunne sende mig et nyt fjernsyn med det samme. Det var god service!

Den nye skærm blev afsendt direkte fra distributøren og jeg modtog den idag som aftalt.

Desværre stopper det ikke her... Som frygtet har jeg nu modtaget en model der larmer mere end en plæneklipper :( :( :( Det er selvfølgelig en overdrivelse, men den larmer bestemt mere end acceptabelt, og dens summen kan høres i tilstødende værelser, samt under tv udsendelser hvor der normal lyd på. Dvs. jeg nu skal have byttet skærm nummer 2.

Super ærgerligt, når skærmen ellers er helt kanon!
For dem der er interesserede, holder jeg tråden opdateret...
Af metalgear
For dem der er interesserede, holder jeg tråden opdateret...

det lyder godt.Jeg er selv interesseret i et px 950n