Til diskussion og snak om computerskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af secz
jeg skal have en ny skærm, og det skal min. være en 19" alm. format, eller en 20" wide.

problemet er at jeg er røvnærig, så jeg vil gerne have at skærmen ligger lige omkring de 2000. men så er en 20" vel totalt udelukket? hvis der f.eks. findes en ok 20" widescreen til eks. 2500 Kr. så er jeg nok villig til at betale det mere, men jeg vil helst have forslag til begge skærme!

På forhånd tak.

Mvh Nicolai Sørensen
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Drop tanken om en 20" - det er dit budget ikke stort nok til. Jeg vil anbefale dig at kigge nærmere på nogle af LG's modeller. De har vist en
L1970 model der ligger lige omkring dit prisleje.
Af secz
tak for indlægget! jeg synes osse det ligner noget for mig. men hva med panelet? jeg har hørt at man skal holde sig fra NT, men jeg kan så til gengæld se at f.eks. samsung 940BF er med NT panel, og den er jo meget anbefalet, så jeg har lidt svært ved at gennemskue hvor meget det har at sige!?!
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Du mener vel TN panel (Twisted Nematic). Du får ikke nogen skærm der har andre paneler end TN til den pris. Du skal op på mindst 3000 kr. før du kan få et MVA panel og lidt mere hvis det skal være PVA eller S-IPS.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Det var lige præcis den jeg havde i tankerne. Køn skærm med udmærkede specifikationer.
Af secz
jeg synes osse den ser god ud. så ved jeg ikke hvor meget det er værd ;)

jeg har ellers siddet hele dagen og set mig blind på det lort, fordi jeg blev stædig og ikke ville oprette en tråd om så simpel en ting. men det ku jo ha sparet mig for et par timer, eller tre. så mange tak for hjælpen! :)