Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af kjeppesen
Hej,

jeg var nede i en panasonic-butik i dag og så deres flagskibsmodel fra sidste år. Z1'eren i 46" synes jeg var virkelig lækker mht. design som jeg aldrig har set på Panasonic før.. Hvorfor kan de ikke lave en ZT20E?... Smide 5-7 K oveni prisen på VT20 og lave noget lækkert design med nogle lækrere materialer?.

Er der nogen der ved om der er en ny Z-serie på vej eller lignende?...

Jeg går ud fra det ville være dårlig investering at give 19-20 K for Z1'eren hvis man tænker billedkvalitet i forhold til VT20?!.

Mvh.

Karsten
Af Gadeberg87
http://www.flatpanels.dk/nyhed.php?suba ... 1263126163

Nederst står der lidt om Z2, men det var kun på rygter den gang, og jeg har ikke hørt noget om den siden. Da Z1, kom på markedet sidste år, var prisen omkring de 50.000, hvis jeg husker rigtigt! Den blev også anmeldt her på siden.
http://www.flatpanels.dk/nyhed.php?suba ... 1263126163
Hvor den blev sammenlignet meget med V10, bare med lidt dårligere shadow detail, men lidt bedre sort, så stort set det samme.

VT20, har jo en noget bedre billedkvalitet end sidste års modeller(V10), V10 kan måske sammenlignes med den nuværende G20, efter min mening.

Hvis Panasonic kommer med en Z2 her sidst på året, så er det garanteret en mulighed har den får nogenlunde samme billedkvalitet som VT20, da det er den nuværende topmodel, ligesom det var tilfældet sidste år med Z1 og V10. Du skal nok ikke regne med at en eventuel Z2, kommer til at koste 5-7 k mere end VT20. Det er nok mere sandsynligt at prisen vil ligge mellem 50 og 60 k.

Jeg tror du har ret med at det vil være en dårlig investering at købe Z1, hvis du ser på billedkvalitet i forhold til VT20, men du får så derimod et ekstremt flot tv! Og den har da også en rigtig god billedkvalitet, men dog ikke markedets bedste.
Af Illgor
Vi har også en Z1 stående. Og ja, det ser da for lækkert ud. Hvis du overvejer at købe det, så skal du nok ikke sidde og sammenligne med et VT20. Det ville jo heller ikk være fair for Z1 da der rent designmæssigt er lysår imellem. Vil dog sige at Z1 står rigtig rigtig godt selvom det er sidste års model. Hvis du kan leve med at ha super flot billede men ikke det allerbedste (og sefølig ingen 3d) så skal du seriøst overveje det. Dertil kommer jo også den trådløse overførsel som gir det en ekstra tand op. Du kan nok også godt få presset prisen ned i ca 17. for den Z1. (vi har den stående til 17.5k)
Af metalgear
fleggaard har den til 14999 afhentet og 15499 sendt