Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

bedste til bedste

Af PeterD
Skal finde bedste skærm til bedstemor på max. 22 tommer til hendes kontor.

Skærme i den størrelse er ikke kendt for god billedkvalitet, men hun vil have billedekvaliteten skal være så tæt på hendes gamle CRT-skærm..Tuff Call!

Hvilket et giver den bedste billedekvalitet af disse 3 når man sidder 1,5 meter væk og skal se sport som golf og nødigt vil se "en komethale" efter hver kugle....Altså et tv som kan følge med..

1. Mulighed: Sony 22" LCD TV KDL-22BX200:
http://www.befro.dk/shop/sony-22-lcd-9013p.html

Nogle der ved om Sonyen har "Motionflow"? Da jeg faktisk er imponeret over skarpheden i billedet på Sonys gamle W5500 med Motionflow

2. mulighed: Samsung 22" LCD-TV LE22C456:
http://www.komplett.dk/k/ki.aspx?sku=600377

3. og sidste mulighed: Samsung UE224015:
Er 1,4 kg lettere.. :o
Den har LED baglys istedet for ren LCD, men giver det i sig selv et bedre billede på LCDskærme?

Det er ikke i de små skærme den hurtigste udvikling er, men leder alligevel efter et godt tv til et lillebitte værelse.

3 skærme. 3 muligheder

Hit It!
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Jeg tager lige den del der skæmmer mit øje mest: LED er kun en baggrundsbelysning. Det gør intet for billedkvaliteten, men sænker derimod effektforbruget og gør potentielt skærmen tyndere - thats it!

Billedkvaliteten af disse små skærme er ganske rigtigt ikke noget man skal forvente sig det store af. At få noget på højde med en CRT er nok desværre lidt utopisk. En anden ting du skal forerede dig på, er brugen af TN-paneler i disse små størrelser - dvs. elendige betragtningsvinkler og halvdårlige farver.

Motionflow får du ikke på disse små modeller. Der skal du helt op i EX500-serien.

Jeg kan desværre ikke rådgive om de specifikke modeller, da jeg ikke har set dem live.
Af Tucker
Hvad med Philips? Jeg har en 5614 i 22" som jeg er meget tilfreds med. Det er en hvis skærm, men kan også fås i sort, så hedder den vist 5604, men tjek det lige på deres hjememside.
Af kskruger
Hold dig langt væk fra Sony's billig serie her er billedekvaliteten virkelig ringe og langt under hvad man kan forvente af prisen, samt at vi snakker tv ano 2010.

Skærmne fra Samsung og i samme prisklasse, der passer pris og billedekvalitet langt bedre sammen, ville derfor nok være mit bud.
Men om du skal vælge med eller uden LED, kommer nok an på prisen/design, der er nok ikke noget videre forskel på billedekvaliteten

Tv fra Philips kender jeg desværre ikke noget til.
Af mhca
Jeg kan ikke huske modelnavnet på mine forældres køkken-fjernsyn, som de købte i april.

Det var et Samsung 2009 model, som de er ganske tilfredse med.

Jeg tror umiddelbart at det svarer til Samsung 22" LCD-TV LE22C456, som du har linket til.

Så jeg tror at det er værd at kigge på Samsung. Men som yakken skriver, så pas på TN paneler, der har elendige betragtningsvinkler.

Mvh. Martin
Af PeterD
Mange tak for besvarelserne indtil videre.

Det bliver nok enten Samsung eller Philipsskærmen.

Faktisk meget overrasket over Philipsskærmen. Den for også god kritik for dens billede på amazon.de/reviews..

Er det ok at købe Philips-produkter ano 2010. Jeg mener, undskyld udtrykket, at deres skærme er lidt oversete ift. Samsung og LG etc. i Fona, Elgiganten osv. da de ikke reklamerer så meget for deres skærme?
Af THM
ja det skulle der ikke være noget i vejen for :)
Af PeterD
Jeg stod lige og skulle vælge men så popper denne op:

Elgigantens 19" Samsung LCD skærm

http://www.elgiganten.dk/product/tv-rad ... -19-lcd-tv

har den et mere naturligt og fremfor alt skarpere billede end denne Philips:

http://www.wupti.com/Produkter/TV-HIFI/ ... tmlHvilken er bedst til sport?

Har læst mig frem til gode anmeldelser på Philips, hvorimod Samsung ved jeg intet om. Andet end at mærket på "mærkværdig vis "er ikke til at komme uden om når man går i Elgiganten... :)
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Begge modeller har med stor sandsynlighed et TN panel. 19" modellen har med garanti.
Af PeterD
Så er det måske værd at gå efter Philips 5614 som er 22"..?

Nu er opløsningen højere på Philips tvet. Er det kun fordi skærmen er større end 19" eller bliver billedet bedre af højere opløsning...Hvis der skal vises tennis etc. dvs. hurtige bevægelser..? Anyone? :o

Kunne godt tænke mig at høre "Tucker's" anmeldelse af sit Philips tv..

Vil ikke bare vælge Samsung for mærkets skyld, hvis man får et bedre/mere naturligt standardbillede og billedjusteringsmuligheder på Philips'en...
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Højere opløsning har ikke noget med hastigheden at gøre og på så lille en skærm så er det fløjtende ligemeget. Har din bedste HD-kanaler, der vises i fuld HD? DR HD sendes ikke i fuld HD...
Af PeterD
Endnu engang tak Yakken..

Hvilket mærke ville du vælge ud fra hver godt panelet er: Samsung eller Philips

Jeg går ud fra at begge modeller er fra 2010--og vil helst ikke blændes af flotte specifikationer og de slet ikke holder vand...

Nå, venter bare på en brugeranmeldelse fra Tucker på Philipsskærmen
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Hos Philips hedder 2010-modellerne noget med 5 i enden, dvs. 5605H osv. Hvis de ender på 4 så er de fra 2009. Vi har tidligere set på 5605H - dog i en større model - som klarede det udmærket.

Som sagt har jeg ikke set nogen af de nævnte modeller live, så det er lidt svært at peje en af de 3 ud alene pga. specifikationer.