Brug denne kategori til at tale om digitale såvel som analoge tv-tunere, samt andet modtageudstyr

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af S.G
Jeg skal have noget tv op på min projektor i kælderen. Jeg har yousee (Som jo gør HDTV gratis pr 30 november i år, således man ikke skal have kort for at se det)

Jeg skal bruge en dvb-c tuner der kan modtage HD kanaler og hvis muligt også optage dem. Jeg ved at samsungs 3126 som man kan få via yousee kan optage, men kan den optage HD kanaler? Findes der evt andre?

Mvh
Af Joergner
Jeg har for nylig købt en Clint DC1 i El Giganten. Indtil videre har den kørt upåklageligt.

Den tager HD kanaler, og har optagefunktin men ingen indbygget harddisk. Så hvis du kan leve med, at du skal have en ekstern harddisk sat til og knapt så køn fjernbetjening, kan den klart anbefales.
Af S.G
Og den optager og HD kanaler?

Nogen der ved om samsung 3126 som man får med til yousee optager HD kanaler?
Af Yankee
S.G skrev:Og den optager og HD kanaler?

Nogen der ved om samsung 3126 som man får med til yousee optager HD kanaler?
Hvorfor skulle den ikke gøre det? :) . Og den har endda 2 mpeg 4-tunere således at du kan se et program mens du optager et andet. Hvis du har den sluttet til nettet kan du endvidere starte programmer forfra og optage emnebaseret fra EPG'en.

Kan varmt anbefale boksen, der både er stabil og hurtig. Eneste problem er at 60 GB til tider kan være i underkanten hvis man har 3-4 HD-film liggende. Til gengæld er det let og smertefrit at smide et programkort i så du kan se købekanaler - eksempelvis Canal+ som jeg selv nyder.
Brugeravatar
Af Fibber35
Den YouSee boks som pt. udleveres, hvis den bestilles over nettet er altså med en 320 GB hardisk ;)
Jeg kan varmt anbefale boksen, der naturligvis optager i HD
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Samsung har også et par stand-alone harddiskoptagere som kan bruges til tunere og optagere i ét.
Af S.G
super
jamen så må jeg jo leje en sådan 3126 ;)

Kan se at deres HD kanaler bliver gratis også pr. 30 november, så er man fri for at betale for dem også ;)
Brugeravatar
Af Fibber35
Ja og så må man vel gå ud fra at prisen for boksen automatisk falder til 59 kr. når man leverer sine programkort retur. :)
Super godt af YouSee
Af dkscan
Fibber35 skrev:Ja og så må man vel gå ud fra at prisen for boksen automatisk falder til 59 kr. når man leverer sine programkort retur. :)
Super godt af YouSee
YouSee har mig bekendt ikke meldt ud, at det vil blive muligt at leje boksen uden programkort.