Debat af tilbehør og andre hardware-emner, som ikke hører ind under de andre fora

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Mysen
Jeg købte mig en lille USB stick, fordi jeg syntes det virkede som en hurtig og nem løsning til at få mine store mkv filer til at blive afspillet over dlna, uden den trådløse forbindelse skaber forsinkelser, og uden en at skulle have mig en NAS eller et mediecenter.

Problemet er bare at den ikke æder de stor filer på 4-10gb.
Er det en defekt, eller er det bare mig, der ikke lige fatter systemet.

Den er på 16gb (14,9gb reelt)

jeg kan godt fylde den helt op. Jeg kan bare ikke putte en stor fil i, selv om der er rigeligt plads.
Hjælp..

Vh Mysen
Af t-dude
Det skyldes at filsystemet på sådan en normalt er fat32 og det understøtter ikke filer større end 4GB, eksempelvis understøtter NTFS som normalt anvendes til harddiske under nyere Windows versioner filstørrelser på op til 2 TB. O_O
Brugeravatar
Af MigSelv
t-dude skrev:Det skyldes at filsystemet på sådan en normalt er fat32 og det understøtter ikke filer større end 4GB, eksempelvis understøtter NTFS som normalt anvendes til harddiske under nyere Windows versioner filstørrelser på op til 2 TB. O_O
Hej
Du kan formatere den til NTFS.
Af Mysen
Hej I 2.

Jeg har formateret den til NTFS og nu virker det. Heldigvis understøtter tv'et også dette filsystem.

Mange tak for hjælpen :)
Af jszpirt
Virker NTFS til Mac i dag? Altså kan man både read/write med OSX??
Af Jens525
Hej..
Det var lige nogle svar jeg kunne bruge,. havde godt undret mig over at jeg ikke kun overføre store filer.

Men hvordan formaterer man sin USB flash over til NTFS?
Har ikke rigtig muligheden for at formatere disken til andet en FAT32, som den jo allerede er...

HEEELLLPP :)
Af noxity
jszpirt skrev:Virker NTFS til Mac i dag? Altså kan man både read/write med OSX??

"Newer versions Mac OS X are capable of reading and writing to the legacy FAT file systems(16 & 32). They are capable of reading, but not writing to the NTFS file system. Third party software is still necessary to write to the NTFS file system under Snow Leopard 10.6.4."

Fra Wikipedia.org
Af Mysen
Jens525 skrev:Hej..
Det var lige nogle svar jeg kunne bruge,. havde godt undret mig over at jeg ikke kun overføre store filer.

Men hvordan formaterer man sin USB flash over til NTFS?
Har ikke rigtig muligheden for at formatere disken til andet en FAT32, som den jo allerede er...

HEEELLLPP :)
Indsæt USB, find de under denne computer og højreklik --> formater...

Herefter vælger du NTFS under filsystem, hvor der står FAT32 (Standard).

Tryk start. (Windows guide)