Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af THM
efter sigende skulle det ikke være plasma buzzen man kan høre, men strømforsyningen. nu har man jo efterhånden også hørt om en del lcd tv der summer, så det giver jo meget god mening.
synes mit G20 er begyndt at summe lidt tydeligere, men det kan selvfølgelig også være fordi jeg lægger mere mærke til det efter at have læst så meget om det, men hvis man ikke skal kunne høre plasmabuzz ved alm. scener på 3m afstand, summer det for meget...
Af Senic
Har du husket at komme de 2 medfølgende ferritkerner om netledningen ? Kunne være de gjorde en forskel ?
Af PeterD
Til Niemi:

Hvad er det for et indkampslingstrick PP Radio har gang i? Har du yderligere info? Er det med gaffatape og lidt klister... :D

Hvis det kan reducere plasmastøjen fra skærmen med 20% er jeg med på en lytter...

Det er måske prisen for et godt billede...
Af abemand666
Niemi skrev:Tager PP Radio ekstra for at lave deres indkapslingstrick, så plasmabuzzen reduceres?
Jeg får et V20 leveret fra dem senere idag. Støjreduktionsfixet er inkluderet i prisen hvis man ønsker det.
Brugeravatar
Af MigSelv
PeterD skrev:Til Niemi:

Hvad er det for et indkampslingstrick PP Radio har gang i? Har du yderligere info? Er det med gaffatape og lidt klister... :D

Hvis det kan reducere plasmastøjen fra skærmen med 20% er jeg med på en lytter...

Formentlig ikke plasmastøj der dæmpes, formentlig nærmere en opgradering af strømforsyning.
Brugeravatar
Af MigSelv
Senic skrev:Har du husket at komme de 2 medfølgende ferritkerner om netledningen ? Kunne være de gjorde en forskel ?
Hej
Ferritkernerne er ikke til el-nettet, men derimod til evt. tilslutning af internetkabel.
Af Niemi
PeterD skrev:Til Niemi:

Det er nævnt lidt tidligere i tråden her, jeg kender ikke selv til det ud over det.
Af pana man
Havde besøg af forhandleren idag, så den blir sendt ind på Torsdag og får ny strømforsyning i, har ellers haft den knapt et halvt år, men har ikke lige fået brugt den for meget, pga. for meget arbejde og kæreste i anden by 8) men har godt bemærket det fra start, men støjen har taget noget af, når den først er blevet varm, men synes også at det er blevet værre med tiden, kan høre det fra 7-8 meters afstand med næsten helt hvid skærm og med mute på ;)
Er ellers mega glad for den, super billed og med en DVD/Blueray på, så . . . (B
Brugeravatar
Af Andromedia
Dengang jeg fik mit Panasonic 42PX80 så summede det også temmelig meget især hvis man skruede op for lys og kontrast.
Nu er fjernsynet to år gammelt og lyden er HELT væk (buzz lyden altså!) . Jeg havde faktisk glemt alt om buzz lyden indtil jeg læste den her tråd.
Jeg kan selvfølgelig ikke sige om det også forsvinder på G20 modellen af sig selv.
Af THM
pana man skrev:men synes også at det er blevet værre med tiden, kan høre det fra 7-8 meters afstand med næsten helt hvid skærm og med mute på ;)
Er ellers mega glad for den, super billed og med en DVD/Blueray på, så . . . (B
ja det er underligt, imorges, da jeg sad med morgenkaffen og så godmorgen Danmark :p , var første gang jeg har følt mig generet af buzz. ikke at det var vildt højt men kunne høre den elektroniske summen hele tiden med volumen på 16 og biler der med jævne mellemrum kørte forbi på vejen udenfor :o
Af Mogensen
Fik G20'eren tilbage fra rep før forrige weekend, men har bare ikke lige været så meget online siden da... men her update.

Der er ifølge rep-seddel blevet skiftet et par komponenter, og der står at der er konstateret støj osv...

DESVÆRRE... ja så var der stadig samme støj fra skærmen da jeg tændte det i lejligheden. Så som "Niemi" tidligere har anbefalet mig så tog jeg skærmen med hjem til mine forældre. Jo der var stadig lidt støj, men med lav volumen på og 2 meter fra skærmen synes jeg ikke jeg kunne bemærke noget. Så det må ganske rigtigt være el-installationen i min lejlighed den er gal med. Heldigvis har jeg kun fremlejet frem til Januar 2011, så indti videre så lever jeg bare med støjen. Forhåbentlig så er el-installationerne ved det nye sted jeg flytter idn i mindst ligeså gode som dem i mine frædres 50 år gamle hus!

Undrer mig dog over at serviceværkstedet skiftede komponenter ud? Der er ifølge seddel blevet lyttet både før og bagefter rep...

Jeg går ud fra at jeg ikke gør skade på G20'eren ved at det igennem de næste par måneder står tændt 5-10 timer om ugen - sandsynligvis med påvirkning fra dårlig el-instalation?
Af pana man
Update. Har lige fået min 46" G20 tilbage, nu er der kun en svag knitren ved mute, uanset om det er lyst eller mørkt billede på skærmen.