Til diskussion og snak om computerskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

God dag i kære folk

Jeg har simpelthen brugt adskillige dage på at finde en passende skærm. Ved at starte ud med at forstå de enkelte begreber, og dernæst finde en skærm der passer til mit behov, plukke nogle skærme ud, samt læse deres anmeldelser. Håber i vil hjælpe med at få min beslutning klargjort...

Skærmen skal primæres bruges til all round, dog især gaming til PC!

I starten tænkte jeg 27" men umiddelbart kan ulempen være en forringet betragtnings vinkel og evt. inhomogen farve gengivelse, samt større dot pixel. 24" er et fornuftigt valg...

Dertil besluttede jeg mig endelig for 1920x1080 fremfor x1200 da de spil jeg bruger mest tid, ex starcraft 2, understøtter nemlig ikke ver- og umiddelbart af hvad jeg læser mig frem til så vælger fleste spil producenter at køre i 16:9 ratio, af de spil jeg interesserer mig for.

Jeg vil fri jer for yderligere tekst og komme til sagen..

Jeg har besluttet mig for en skærm med LED backlight, hvilket skulle kunne vise et mere nuanceret farve gengivelse ikke for at nævne energi besparelsen!

Jeg vil høre om i synes at denne skærm er et fornuftigt valg, evt personlige erfaringer til dette produkt?

BENQ G2420HDBL 1500 DDK
http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?pid=693702

Ellers overvejer jeg at investere i en 120hz skærm med led backlight

BENQ XL2410T 3200 DDK

http://www.edbpriser.dk/Product/Details ... id=4308678

Jeg har dog ikke noget grafik kort som undersøtter 3D, før om et par år når min 5850 står af. Dog kan jeg stadig udnytte 120hz til et par fps spil... men er det værd at investere i den? Alternativet er at købe den billige model og vente til de nye 3D skærme er modnet...Kunne virkelig godt bruge nogle meninger omkring disse 2 skærme eller andre tilsvarende skærme for er ved at køre død i det og må have en ny skærm!!

Jeg takker på forhånd og... takker for denne side...har virkelig været til hjælp!
Af dong-u
ingen der har de sidste par bemærkninger omkring valget mellem disse 2 skærme?

Vil enormt gerne få det afklaret, for lige nu hælder jeg mest til G2420HDBL...og må bare bestille idag..
Af steadi
Må jeg allernådigst spørge om du endte med at bestille noget?
Jeg går selv i samme tanker, primært fordi mine 2*15" Phillips skærme er voldsomt gamle og fylder en del på mit skrivebord.
Af Lorentzen
5850 understøtter 3d...