Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hejsa :)

Jeg er fladskærms-jomfru og søger nu lidt hjælp herinde :)

Jeg har læst og læst i diverse tråde, men synes det er svært at finde noget om TV hvor man bare gerne vil se....TV :s
Har stået i timevis og luret TV i Bilka, men uden at finde en gut, der virker til at ha´ helt styr på det derinde.

Jeg kigger efter et TV hvor der primært ses fjersyn et par timer om aftenen og så ellers alt det (bold og motor)sport tiden tillader.

Jeg skal ikke spille på det - jeg ejer ikke en blue-ray og min computer lever sit eget liv.....

pris niveau 4-5000,-kr

kan I hjælpe :)

mange hilsner fra Sydfyn
Brugeravatar
Af hans123
Bilka er måske ikke der du får bedste hjælp :-)

Men Sony ex500 serien egner sig fin til lyse stuer, da den er uden glasplader

Har selv et 55ex500 i en lys stue
Af Steen Bay
EX500 er et fint bud, og en anden lidt billigere mulighed kunne være et 40" Samsung C535 til ca. 4k. Du kan se en test af det (den engelske C530 version) på hdtvtest.co.uk
Af Falster
Har selv bl.a. Philips LCD-TV 42PFL5405H 42" Full HD 1080p digital-TV med Pixel Plus HD.

Udmærket "entry level" tv uden for mange ekstra features.

Testen her af LED-udgaven

http://www.flatpanels.dk/test.php?subac ... 1279023009

er meget sigende. Ingen nævneværdig refleksion.

Er nu nede på ca. 4.500,-.

(Du vil aldrig fortryde at vælge så mange tommer som muligt).
Af THM
er der ikke rimelig stor forskel fra 5405 op til 5605. jeg er i hvert fald meget lidt imponeret af 54 serien. vil mene et pana X20, som ikke er fuld hd, er direkte overlegen i alle henseender i forhold til de 2 philips 54-- jeg har set, undtagen som monitor naturligvis da X20 det jo er en plasmaskærm :)
edit: en X20 er forøvrigt nede i 3600, så man får super meget for pengene...
Af Falster
[quote="THM"]er der ikke rimelig stor forskel fra 5405 op til 5605.[/quote]

Det burde der ikke være, da det kun er LCD eller LED, der gør forskellen.

32pfl5405 er med under købsanbefalinger.
Af THM
de to 54 serie jeg har set, kan ikke huske specifik modelnavn, men det ene 50hz og det andet 100hz. de havde begge pinligt ringe sortniveau i forhold til 5605. men vil lige kigge nærmere på det af dem der er 100hz(og som jeg mener er 5405 :) når jeg får muligheden igen og så også se om det har samme indstillingsmuligheder som 5605, og om man evt. kan bruge indstillingerne fra 5605 testen.
Af Falster
THM skrev:og om man evt. kan bruge indstillingerne fra 5605 testen.
Dem bruger vi - og er enige med 5605-testen i, at samtlige de forudindstillede profiler er dårligere.

I øvrigt bruger vi mest TV'et til Canal Digital (parabol). Det er ved HD-kanaler, at det mest kommer til sin ret.

Lyden ud af TV'et er temmelig ringe (testen). Men det er som om, den er lidt bedre via HD-parabolboxen sat på Dolby digital end den, der kommer via DVB-T.
Af THM
okay vil prøve at bruge dem, alle standardprofilerne er nemlig som du siger ikke så heldige...