Debat af skærmeteknologi, nutidens såvel som fremtidens. LCD, plasma, OLED samt HD, 4K, 8K, HDR mm.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af wcc
det problem jeg har , er der flere der har når an læser på de forskellige forums, avforum nævner det i deres test af 65" vt20 men ikke i 50" vt20 testen, og det er der mange der skriver ind om, men om det kan have noget med g4 og g5 panel ved jeg ikke, men trals er det ,men det er i hvert til fald noget, som folk skal tage med i deres beslutning inden de køber et vt20, det er ikke godt til alm. tv.. !:(
Af THM
disse bånd kan jeg kun se på G20eren når der i mørke, er en lommelygte tændt. det cirkulære lys skal så gradvist blive mørkere jo længere man kommer ud, men det er ligesom delt op i faser af cirkulære bånd.
jeg oplever heller ikke de slanger der omtales, og det er godt at se alm. SD TV på.
umiddelbart lyder der mærkeligt hvis panasonics top plasma ikke har ligeså godt billede som G20. vil derfor tro der er tale om fejl., det håber jeg da ihvertfald O-O
Af wcc
så fik jeg endeligt stillet mit vt20 ind, nu står det rigtig godt , må godt nok sige at det er blevet et helt andet tv at se på , utroligt flot billed og det er både på alm tv og ved blu-ray. hvad jeg har gjort ved jeg ikke rigtigt men om jeg har slået noget til eller fra , ved jeg ikke men nu dur det, og må sige det er helt på højde med det gamle kuro, hvis ikke bedre. :)
Af neroniller
Kunne være rart og vide hvad du "wcc" gjorde for og få styr på problemet.
Jeg har selv 50vt20 og har bemærket disse "grønne slanger" i ansigtet på mennesker, især ved svag belysning i billedets originale form.
Jeg løste problemet delvist ved og skrue op for kontrasten, men ser det dog stadig indimellem, og er på nuværende tidspunkt i tvivl om det er blevet lidt bedre med tiden, mit har kørt ca 100 timer.
Udover dette har jeg kun rosende ord og sige om billedet!
Af wcc
jeg fik en kammerat til at indstille efter flatpanels test , men han lavede lidt om for jeg syndes billedet var for mørkt, men ang. billed hakker ved jeg ikke hvad vi slog fra eler til. men det står rigtig flot nu ingen hakken nu. men om tv skulle køres ind ved jeg ikke.
Af THM
godt at høre :) billedet bliver vist generelt bedre efter tv'et er kørt til. men i må jo ha stillet på noget af det rigtige...
Af Holt
wcc skrev:jeg fik en kammerat til at indstille efter flatpanels test , men han lavede lidt om for jeg syndes billedet var for mørkt, men ang. billed hakker ved jeg ikke hvad vi slog fra eler til. men det står rigtig flot nu ingen hakken nu. men om tv skulle køres ind ved jeg ikke.
Kan du ikke skrive dine indstillinger ned og poste dem her ??
Af Bliss
HAr nu også oplevet disse bånd efter i gjorde opmærksom på det, tror VT20 har lidt tendens til det, men tror mere det beror på hvor hårdt encoded Kildematerialet er. Jeg kan se dem på DR HD og kraftigt komprimere film, men har det ikke på discovery HD og Blu-ray, i hvert fald i langt mindre grad